Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Handel w 2018 roku: Łączenie świata rzeczywistego z wirtualnym

Nieustający marsz globalnego lidera sprzedaży online ku światowej dominacji, skutecznie wymusił niemal na wszystkich markach konsumenckich podjęcie strategicznych decyzji dotyczących tego, jak wpleść swoje operacje sprzedażowe w digital. Jeżeli nie przekonał wszystkich do digitalizacji w obszarze handlu, to z pewnością ostatnie wątpliwości powinien był rozwiać kolejny gigant na rynku – jego azjatycki odpowiednik – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Olgierd Cygan, Partner, Deloitte Digital CE.

Handel w 2018 roku: Łączenie świata rzeczywistego z wirtualnym
Olgierd Cygan, Partner, Deloitte Digital CE

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 20-12-2018, 15:37

- Łączne obroty tylko tych dwóch ecommercowych graczy przekroczyły w 2017 roku 200 miliardów dolarów! Co więcej, rosną dalej w dwucyfrowym tempie. Dlaczego tak się dzieje? Bo ich zarządzający są w stanie dobrze przewidzieć potrzeby konsumentów, a nawet je kształtować. Dlatego też rok 2018 upływał w branży handlowej na budowaniu strategii digitalowych, łączeniu świata rzeczywistego z wirtualnym oraz, szczególnie w Europie, na obniżaniu barier dla handlu elektronicznego - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Olgierd Cygan, Partner, Deloitte Digital CE.

- W kwietniu 2018 roku Komisja Europejska wprowadziła regulacje mające na celu obniżenie kosztów przesyłek transgranicznych. Był to pierwszy krok, który miał ułatwić i zwiększyć sprzedaż paneuropejską. Na początku grudnia, w życie weszło z kolei rozporządzenie wymuszające na sprzedawcach e-commerce w Europie traktowanie klientów z terenów Unii w jednakowy sposób. Koniec z różnymi ofertami w różnych wersjach językowych. Koniec z różnymi cenami. Jest to istotna zmiana, która powinna być silnym bodźcem rozwojowym dla europejskich sprzedawców, nie tylko online - dodaje.

Connected stores i brand showrooms

- Jeżeli chodzi o łączenie świata rzeczywistego z wirtualnym, to byliśmy świadkami wielu przełomowych inicjatyw praktycznie przez cały 2018 rok - informuje ekspert.

- Warto na pewno wspomnieć o bezobsługowych sklepach globalnego lidera sprzedaży online. W sklepie nie ma fizycznych sprzedawców, kupujący chodzą po sklepie, wybierają produkty, wkładają je do koszyka, a kiedy wchodzą, opłata jest pobierana z ich karty kredytowej dodanej do konta. Wszelakie sensory, kamery oraz sztuczna inteligencja nadzorują cały proces zakupowy i funkcjonowanie sklepu. O ile pierwszy został otwarty w Seattle już w 2016, to dopiero w tym roku nastąpił przełom: firma posiada obecnie 7 sklepów w USA i szykuje się do otwarcia pierwszego w Londynie. Plotka głosi, że do 2021 chce mieć około 3000 tego typu sklepów w różnych lokalizacjach geograficznych - mówi Olgierd Cygan.

- Kto podjął wyzwanie rzucone przez giganta? Tzw. connected stores, brand showrooms czy po polsku sklepy przyszłości są na agendzie praktycznie każdej znaczącej marki konsumenckiej. W Polsce zmysły konkurentów wyostrzyła najpierw polska marka sprzedająca obuwie online, otwierając pierwszy całkowicie zdigitalizowany showroom, który umożliwia wybór butów, ale także ich przymierzenie - tłumaczy.

więcej informacji:

Olgierd Cygan RSS ALERT    /    Deloitte RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.99.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.