Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Handel w 2019 roku: E-grocery ważnym tematem dla sieci handlowych

Rok 2019 powinien odbyć się w sieciach handlowych pod jednym hasłem – e-commerce, a w szczególności e-grocery – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Director & Partner w firmie Melting Pot.

Handel w 2019 roku: E-grocery ważnym tematem dla sieci handlowych
fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 11-01-2019, 13:32

– Niedawno zakończył się 2018 rok, bardzo ciekawy okres dla sieci handlowych, chociażby dlatego, że był to pierwszy rok obowiązywania zakazu handlu w niektóre niedziele. A jaki będzie 2019 rok? Czego możemy spodziewać się komunikacyjnie, marketingowo i technologicznie po sieciach handlowych? To czego możemy być pewni, to kontynuacji i pogłębiania wielu obowiązujących trendów. Eko, lokalność, polskość, patriotyzm zakupowy. To wszytko pozostanie i będzie „mielone” na dziesiątki sposobów – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Director & Partner w firmie Melting Pot. 

– Na stację benzynową będziemy jeździć jeszcze częściej, ale po zakupy spożywcze. Tankowanie paliwa będzie natomiast dla nas niemiłym dodatkiem. Pojawią się mniej lub bardziej udane kampanie reklamowe – dodaje.

Jego zdaniem w branży handlu detalicznego rok 2019 przyniesie wiele tematów dookoła robotyzacji i automatyzacji handlu. A także tego, jak sztuczna inteligencja dobiera za konsumenta najlepsze proporcje schabowego, ziemniaków i surówki na niedzielny obiad. – I na tym skończę wyrokowanie, co przyniesie 2019 rok w branży retail. Wiem natomiast, co powinno być ważne w 2019 roku dla sieci handlowych – mówi ekspert.

– Tak jak przez wiele lat czekaliśmy na rok mobile, aż w końcu on nastał bez pomocy raportów guru marketingu i zaskoczył wielu marketerów, którzy na niego czekali, ale nic nie robili (w przeciwieństwie do konsumentów, którzy po prostu stali się mobile). Tak rok 2019 powinien odbyć się w sieciach handlowych pod jednym hasłem – e-commerce, a w szczególności e-grocery – tłumaczy.

– Czas na serio potraktować to hasło i na poważnie zacząć budować e-supermarkety w Polsce. Obecny stan e-grocery jest w Polsce na bardzo niskim poziomie, poczynając od komunikacji marketingowej (której praktycznie nie ma), poprzez poważne potraktowanie doświadczenia zakupowego konsumenta w e-sklepie, budowaniu wartości dodanej, na dostawie i usługach dodatkowych kończąc – podkreśla.

– Patrząc na polski rynek tylko jeden podmiot – Frisco.pl, działający tylko w Warszawie supermarket online, robi w tej kwestii nieco więcej niż inni. Pozostali „mocni" gracze w tej kategorii tacy jak Tesco czy Auchan są daleko w tyle. A to za mało, aby zbudować rynek i nakłonić Polaków do e-supermarketów, jak to się stało z innymi branżami – bo Polak kupuje już prawie wszystko poprzez internet. A to „prawie" robi tutaj wielką różnicę – mówi.

więcej informacji:

Radosław Kaczmarek RSS ALERT    /    e-grocery RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    Melting Pot RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.92.235
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.