Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Handel w 2019 roku: E-grocery ważnym tematem dla sieci handlowych

Strona 2 z 3

Dodaje, że patrząc na sytuację z drugiej strony, rozwój e-grocery nie jest zadaniem prostym. – W przeciwieństwie do wielu europejskich państw, gdzie e-grocery zyskało wielu zwolenników, w Polsce nadal mamy dostęp do ogromnej liczby sklepów, marketów, hipermarketów i dyskontów – tłumaczy Radosław Kaczmarek.

– Biedronka i Lidl są na każdym osiedlu. Gdzie nie spojrzeć, zauważymy Żabkę albo Carrefour Express. Rozwój sieci i formatów takich jak idąca jak burza sieć handlowa Dino. Do tego sklepy w Polsce otwarte są do późnych godzin. A nie brakuje nam stacji benzynowych, które zamieniają się w przydrożne markety. Dodatkowo sklepy osiedlowe, monopolowe, wielobranżowe. Jesteśmy sklepową potęgą! Nie musimy jeździć na koniec miasta, aby zrobić dobre i tanie zakupy – mówi ekspert.

– Do tego "przeklinamy" w kolejkach i w zatłoczonych alejkach sklepowych, ganiając pomiędzy półkami za dzieckiem, a z drugiej strony po prostu lubimy robić zakupy spożywcze. Szczególnie, gdy chodzi o rodzinę. Bo zakupy są dla wielu z nas nadal wyznacznikiem dbania o najbliższych, dają nam możliwość osobistego wybrania tego, co dla rodziny najlepsze i najzdrowsze. Bo kto lepiej wyszuka najlepsze warzywa albo wybierze najsmaczniejszy kawałek mięsa, jak nie sprawne oko kochającej mamy i żony. I trzeba mieć to na uwadze, myśląc o tym, jak mówić o e-grocery – podkreśla.

Zaznacza, że jest też druga strona medalu – społeczeństwo się mocno i dynamicznie digitalizuje. – W szybkim tempie rośnie grupa ludzi, którzy galerie handlowe kojarzą z opowieści, wizyty w kinie lub oczekiwania na pociąg, a większość zakupów robi w Internecie. Społeczeństwo też się starzeje – a nowoczesny dziadek czy babcia, których nam w szybkim tempie przybędzie, prędzej zacznie surfować po Internecie i poczeka na młodego kuriera, który wniesie zakupy, niż pójdzie na spacer pomiędzy półkami sklepowymi z ciężkim wózkiem i nadwyrężonym od squasha kolanem – tłumaczy Radosław Kaczmarek.

Dodaje, że e-grocery jeszcze przez długie lata nie wygra z zakupami offline, ale to jest ten czas, aby aktywnie zacząć budować pozycje w e-commerce, szukać pomysłu na siebie i na to, w jaki sposób połączyć kanał offline z kanałem online. Polacy będą nadal odwiedzać dyskonty i hipermarkety. Pytanie, jak sprawić, aby zamiast do sklepu stacjonarnego udali się w stronę e-marketu.

więcej informacji:

Radosław Kaczmarek RSS ALERT    /    e-grocery RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    Melting Pot RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.83.93.85
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.