Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Handel w Polsce rusza na ścianę wschodnią i do mniejszych ośrodków

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 09-04-2014, 14:31

Eksperci z międzynarodowej firmy doradczej Jones Lang LaSalle podsumowali sytuację na polskim rynku nieruchomości handlowych na koniec I kw. 2014 r. oraz opracowali prognozy rozwoju na nadchodzące miesiące.

I kw. 2014 r. otwarto trzy centra handlowe: Atrium Felicity w Lublinie, Galerię Amber w Kaliszu oraz Galerię Siedlce w Siedlcach. Tym samym wielkość rynku centrów handlowych w Polsce wzrosła o 140 500 mkw. do poziomu 8,6 mln mkw. GLA. Z kolei, wskaźnik nasycenia powierzchnią najmu centrów handlowych osiągnął 224 mkw. / 1 000 mieszkańców, tj. powyżej średniej europejskiej 191 mkw. / 1 000 mieszkańców. Do pozostałych typów powierzchni handlowej na polskim rynku należą: parki handlowe (1,3 mln mkw.), wolnostojące obiekty handlowe (1,87 mln mkw.) oraz centra wyprzedażowe (163 000 mkw.).

Aktywność budowlana deweloperów pozostaje względnie wysoka. 550 000 mkw. nowej powierzchni handlowej jest w budowie, w ramach centrów handlowych (87%), parków handlowych (11%) oraz jednego centrum wyprzedażowego. Aktualnie w całej Polsce w budowie pozostaje 20 centrów handlowych, takich jak m.in. Sukcesja w Łodzi (45 000 mkw.), Galeria Warmińska w Olsztynie (41 500 mkw.) oraz Tarasy Zamkowe w Lublinie (38 000 mkw.). 8 kolejnych centrów jest w procesie rozbudowy. Nowe otwarcia zostaną zdominowane przez obiekty małe i średnie (98%). W ujęciu geograficznym, przyrost powierzchni handlowej będzie zauważalny przede wszystkim we wschodnich i północno-wschodnich województwach oraz w województwie łódzkim, a także w miastach o liczbie ludności poniżej 100 000 mieszkańców.

Zdaniem Anny Wysockiej, dyrektora Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych Jones Lang LaSalle w Polsce, mapa handlowa Polski rozwija się w coraz większym stopniu równomiernie, a lokalizacje wcześniej mniej aktywne rozszerzają swoją ofertę. Rozwija się segment centrów convenience, czyli niewielkich obiektów - zarówno centrów handlowych, jak i parków handlowych - ze zbilansowaną ofertą, w mniejszych miastach, na nienasyconych, perspektywicznych rynkach. - Ten trend potwierdzają dane, z których wynika, że 42% centrów handlowych oraz 87% parków handlowych w budowie przypada na miasta poniżej 100 000 mieszkańców - mówi Anna Wysocka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH