Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Handlowy czwartek: Konsument 4.0 jest świadomy, poszukuje wygody i nadal potrzebuje edukowania (relacja z XII FRSiH)

Zmiany w zwyczajach zakupowych konsumentów dokonują się powoli, ale są widoczne. Nowoczesny konsument to osoba, która najczęściej wie, czego chce, czyta etykiety, poszukuje wartości w produktach, zna dobrze producentów i co sobą reprezentują. To także konsument, który chce robić wygodne zakupy i oczekuje spersonalizowanej oferty – oceniali uczestnicy debaty "Konsument 4.0 w soczewce trendów zmieniającego się świata", która zainicjowała drugi dzień XII FRSiH 2019.

Handlowy czwartek: Konsument 4.0 jest świadomy, poszukuje wygody i nadal potrzebuje edukowania (relacja z XII FRSiH)
handlowy czwartek
fot. PTWP
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 07-11-2019, 06:49

Konsument 4.0

- Współczesny konsument się zmienia i potwierdzają to badania prowadzone w wielu obszarach. Jeszcze kilka lat temu konsumenci w Polsce nie byli wyczuleni na takie kwestie, jak marnowanie żywności, ekologia czy czysta etykieta. Świadomość konsumencka rośnie, ale jedna rzecz to świadomość, a druga - zachowania. Czasami działania rynku i konsumentów nie idą w parze - powiedziała Dominika Maison, ekspert EIT Food w obszarze zachowań konsumenckich, profesor psychologii, dziekan Wydziału Psychologii na Uniwersytecie Warszawskim, właścicielka firmy badań konsumenckich Maison&Partners.

Jednak, jej zdaniem, zmiany w zachowaniach konsumentów nie są tak dynamiczne, jak się wydaje. - Tak, konsument się zmienia ale bardzo wolno, wolniej niż byśmy chcieli i potrzeba bardzo dużo wysiłku by wprowadzić innowacje – oceniała ekspertka.

Podobnego zdania była Beata Jankowiak, członkini zarządu, dyrektor marketingu, Jeronimo Martins. - Uważam, że konsument ewoluuje wolniej niż nam się wydaje – mówiła. Zwróciła uwagę, że inną grupę stanowią konsumenci z dużych miast, inną w średniej wielkości miastach i na obszarach poza miejskich. - Są różnorodne trendy, ale to co się nie zmienia, to przywiązanie do polskości, lokalności. Widzimy że przywiązanie do wartości jest bardzo duże. Czy będzie do cena czy czas, każdorazowo klient szuka wartości w ofercie i każdego dnia dokonuje oceny, czy ta wartość jest dla niego wystarczająca czy nie – mówiła Beata Jankowiak.

Mimo to, zmiany są widoczne, szczególnie w dłuższej perspektywie czasu. – Na przestrzeni ostatnich 25 lat obserwujemy olbrzymią zmianę konsumentów, ich zachowań a także poziomu edukacji. Pod koniec lat 90-tych było tylko 7 proc. osób z wykształceniem wyższym, a w ubiegłym roku było to już 27 proc. To oznacza rosnącą świadomość konsumencką. Widzimy też rewolucję technologiczną, która powoduje szybszy przepływ informacji, a to z kolei wpływa na szybkość reakcji konsumenta. Klient jest teraz znacznie bardziej wymagający, jest w stanie dowiedzieć się bardzo wiele o producencie i o tym, jakie wartości marka sobą reprezentuje – wymieniała przedstawicielka Jeronimo Martins.

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    konsument 4.0 RSS ALERT    /    FRSiH RSS ALERT    /    FRSiH 2019 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.205.96.39
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.