Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Hard dyskont jest hitem w Niemczech, ale nie przyjąłby się w Polsce (analiza)

Pod koniec stycznia w Niemczech ruszył pierwszy sklep rosyjskiej sieci Mere. Sukces marketu przerósł wszelkie oczekiwania. Eksperci są sceptyczni czy model dyskontu o surowym wystroju i bez kolorowych opakowań przyjąłby się na szerszą skalę np. w Polsce.

Hard dyskont jest hitem w Niemczech, ale nie przyjąłby się w Polsce (analiza)
fot. mere.ws/pl

Jak informuje portal Deutsche Welle, niecały tydzień po otwarciu, sklep Mere w Lipsku musiał zostać zamknięty na dwa dni, ponieważ cała linia zapasów została wyprzedana. Kolejne otwarcia są już planowane: w Zwickau i Chemnitz.

Oczekiwania sieci wobec ewentualnych dostawców były bardzo wymagające: cena towaru z uwzględnieniem kosztu dostawy do sklepu powinna być 20-30% niższa niż w konkurencyjnych sklepach. Spółka sugerowała, że można to osiągnąć przez redukcję kosztów opakowania.

Analitycy mają wątpliwości czy podobny sklep przyjąłby się w Polsce.

- Format hard dyskontu Aldi świetnie działający u naszych zachodnich sąsiadów (ponad 4 tysiące sklepów) u nas się raczej nie przyjął. Nieco ponad 100 sklepów Aldi to mało znacząca wartość w porównaniu z 2.900 sklepami sieci Biedronka - mówi w rozmowie z serwisem dlahandlu.pl Maria Mickiewicz, analityk Pekao Investment Banking.

Jej zdaniem, warto prześledzić jak ewoluował format sklepu Biedronka, gdzie poprawiono wystrój wnętrz, poszerzono ofertę, wprowadzono produkty z kategorii premium, a także zwiększono udział produktów markowych. – Sieć przeszła od konceptu hard dyskontu z początków działalności w kierunku dzisiejszego formatu z pogranicza dyskontu i supermarketu – mówi Maria Mickiewicz.

Wielkich szans na sukces nie wróży hard dyskontowi także Krzysztof Pakuła, prezes zarządu Grupy Chorten.

- Wydaje się, że polski klient jest już dość mocno wyedukowany i ma nieco inne potrzeby zakupowe. W latach 90-tych kupowaliśmy to, co najtańsze, Polakom można było sprzedać produkty marnej jakości. Dziś rynek jest już dojrzały, klient stawia na jakość, czyta etykiety, szuka produktów pełnowartościowych, często ekologicznych, eksperymentuje ze smakami świata. Konsument wybiera także ofertę znanych producentów i produkty szeroko promowane w mediach. Wydaje się więc, że oparcie konceptu na sprzedaży jedynie towarów ekonomicznych i ze średniej półki, byłoby w Polsce bardzo ryzykowne. Dodatkowo klienci zwracają obecnie uwagę także na estetykę i atmosferę w sklepie, sprzedaż prowadzona z kartonów i palet jest dla polskiego konsumenta mało atrakcyjna - podsumowuje.

Czytaj więcej na Dlahandlu.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mere RSS ALERT    /    Svetofor RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    hard dyskont RSS ALERT    /    Krzysztof Pakuła RSS ALERT    /    Chorten RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.228.38.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.