Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Henkel: Spadek zysku, wzrost przychodów w III kw. 2016 r.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 09-11-2016, 12:51
Henkel: Spadek zysku, wzrost przychodów w III kw. 2016 r.
fot. shutterstock

W trzecim kwartale 2016 r. przychody ze sprzedaży firmy Henkel osiągnęły poziom 4,748 mld euro, co oznacza wzrost o 3,4 proc. Ze względu na przeprowadzone akwizycje, wynik finansowy Henkel w odniesieniu do analogicznego kwartału roku poprzedniego spadł o 15 mln euro.

- Henkel w trzecim kwartale ponownie notuje dobre wyniki. Przychody ze sprzedaży, skorygowany zysk z działalności operacyjnej EBIT oraz skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną osiągnęły rekordowe poziomy. Do tego sukcesu i wysokich zysków przyczyniły się wszystkie trzy sektory biznesowe oraz zaangażowanie naszych pracowników − powiedział Hans Van Bylen, prezes zarządu Henkla.

Prezes dodaje, że: W trzecim kwartale sfinalizowaliśmy również nabycie firmy Sun Products i zabezpieczyliśmy dla niej korzystne warunki finansowania. Jest to druga pod względem wielkości transakcja w historii firmy. Dzięki niej Henkel zajmie pozycję numer dwa na amerykańskim rynku środków piorących  i powiększy swoje portfolio produktów o szereg atrakcyjnych marek o ugruntowanej pozycji rynkowej. Jesteśmy dumni i szczęśliwi, że do zespołu Henkla dołączą pracownicy Sun Products. Teraz nasze wysiłki koncentrujemy na pełnej integracji nowo nabytej spółki z sektorem środków piorących i czystości Henkla w Ameryce Północnej - dodaje prezes.

Komentując bieżący rok obrotowy, Hans Van Bylen powiedział: - Spodziewamy się, że sytuacja na rynkach pozostanie trudna i niepewna. Chcemy nadal w pełni wykorzystywać nasze silne marki, pozycję lidera i potencjał innowacyjności, dążąc do realizacji postawionych sobie ambitnych celów.

Henkel potwierdza prognozę wyników na bieżący rok obrotowy. - W całym roku obrotowym 2016, przewidujemy wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym  2-4 proc. Spodziewamy się również, że skorygowana marża EBIT wzrośnie do ponad 16,5 proc., natomiast skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną będzie wyższy o ok. 8–11 proc. − powiedział Hans Van Bylen.

Ze względu na przeprowadzone akwizycje, wynik finansowy Henkel w odniesieniu do analogicznego kwartału roku poprzedniego spadł o 15 mln euro. Stopa opodatkowania wyniosła 23,2 proc., wobec 24,6 proc. w trzecim kwartale 2015 r.Wysokie wyniki sprzedaży to efekt silnego wzrostu organicznego oraz przeprowadzonych przejęć. Wzrost przychodów w ujęciu organicznym, tj. po skorygowaniu o wpływ różnic kursowych oraz transakcji przejęć i zbycia aktywów, wyniósł 2,8 proc. Po skorygowaniu o niekorzystny wpływ wahań kursów wymiany walut (3,3 proc.), wzrost wyniósł 6,7 proc.

Ze względu na przeprowadzone akwizycje, wynik finansowy Henkel w odniesieniu do analogicznego kwartału roku poprzedniego spadł o 15 mln euro. Stopa opodatkowania wyniosła 23,2 proc., wobec 24,6 proc. w trzecim kwartale 2015 r.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.