Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Henryka Bochniarz: Rynek japoński to możliwość zbytu na ogromną skalę

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-11-2017, 12:26
Henryka Bochniarz: Rynek japoński to możliwość zbytu na ogromną skalę
Henryka Bochniarz, prezydent Konfederacji Lewiatan. Fot. PTWP

Umowa UE-Japonia otwiera japoński rynek dla polskich producentów żywności. - Trafienie w gust Japończyków i przekonanie, że kupują od nas produkty, które odpowiadają ich wymaganiom, zapewnia możliwość zbytu na bardzo dużą skalę – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Henryka Bochniarz, prezydent Konfederacji Lewiatan oraz prezes Polsko-Japońskiego Komitetu Gospodarczego.

Czy możemy porównać japońskiego konsumenta do włoskiego, który również przywiązuje ogromną wagę do jakości produktów spożywczych? – Można zastosować takie porównanie. Japończycy, tak jak i Włosi, przywiązują ogromną wagę do jakości posiłków. To nie jest dla nich marginesowa sprawa. Zauważmy – i w jednym i drugim kraju działa tysiące restauracji i barów. Trafienie w gust Japończyków i przekonanie, że kupują od nas produkty, które odpowiadają ich wymaganiom, zapewnia możliwość zbytu na bardzo dużą skalę – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Henryka Bochniarz, prezydent Konfederacji Lewiatan oraz prezes Polsko-Japońskiego Komitetu Gospodarczego.

– Tylko nie ma tu możliwości, aby pójść na skróty – że „przemycimy” produkt gorszej jakości i nikt tego nie zauważy. Musimy bardzo uważać – korzystając z tego, że ich rynek staje się bardziej otwarty – żebyśmy nie zrobili sobie krzywdy. Żebyśmy nie myśleli, że możemy szybko coś sprzedać i nie patrzeć na to, jakie będą długofalowe efekty – dodaje Bochniarz.

– Producenci żywności powinni bardzo pilnować, żeby ich produkty spełniały wymagania obowiązujących certyfikatów i norm. Żeby nie zdarzyło się, że cała partia towaru jest niezgodna z tym, co było napisane w fakturach. Cena za to jest bardzo wysoka: jeżeli raz straci się wiarygodność w oczach Japończyków, bardzo ciężko ją potem odzyskać. Także przestrzegałabym wszystkich tych, którzy pomyślą: otwiera się wielki rynek, wysokie ceny, to – nie patrząc na jakość – skorzystajmy z tego – mówi prezydent Konfederacji Lewiatan.

Podkreśla, że rynek japoński jest bardzo konkurencyjny, ale wart, żeby w niego zainwestować. – Japończycy cenią sobie wiarygodność i długoletniość kontaktów, są niesamowicie lojalni i jeśli raz przekonają się, że produkt jest dobry, można liczyć na to, że będą go kupować. Ale niesie to również ryzyko – jeżeli naruszy się jakość i pozycję, cena też jest wysoka – podsumowuje Henryka Bochniarz.

Zapraszamy do lektury całego wywiadu z Henryką Bochniarz:

Japonia – perspektywiczny rynek dla polskich producentów żywności (obszerny wywiad)

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 334) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH