Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Henryka Bochniarz: Rynek japoński to możliwość zbytu na ogromną skalę

Umowa UE-Japonia otwiera japoński rynek dla polskich producentów żywności. - Trafienie w gust Japończyków i przekonanie, że kupują od nas produkty, które odpowiadają ich wymaganiom, zapewnia możliwość zbytu na bardzo dużą skalę – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Henryka Bochniarz, prezydent Konfederacji Lewiatan oraz prezes Polsko-Japońskiego Komitetu Gospodarczego.

Henryka Bochniarz: Rynek japoński to możliwość zbytu na ogromną skalę
Henryka Bochniarz, prezydent Konfederacji Lewiatan. Fot. PTWP

Czy możemy porównać japońskiego konsumenta do włoskiego, który również przywiązuje ogromną wagę do jakości produktów spożywczych? – Można zastosować takie porównanie. Japończycy, tak jak i Włosi, przywiązują ogromną wagę do jakości posiłków. To nie jest dla nich marginesowa sprawa. Zauważmy – i w jednym i drugim kraju działa tysiące restauracji i barów. Trafienie w gust Japończyków i przekonanie, że kupują od nas produkty, które odpowiadają ich wymaganiom, zapewnia możliwość zbytu na bardzo dużą skalę – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Henryka Bochniarz, prezydent Konfederacji Lewiatan oraz prezes Polsko-Japońskiego Komitetu Gospodarczego.

– Tylko nie ma tu możliwości, aby pójść na skróty – że „przemycimy” produkt gorszej jakości i nikt tego nie zauważy. Musimy bardzo uważać – korzystając z tego, że ich rynek staje się bardziej otwarty – żebyśmy nie zrobili sobie krzywdy. Żebyśmy nie myśleli, że możemy szybko coś sprzedać i nie patrzeć na to, jakie będą długofalowe efekty – dodaje Bochniarz.

– Producenci żywności powinni bardzo pilnować, żeby ich produkty spełniały wymagania obowiązujących certyfikatów i norm. Żeby nie zdarzyło się, że cała partia towaru jest niezgodna z tym, co było napisane w fakturach. Cena za to jest bardzo wysoka: jeżeli raz straci się wiarygodność w oczach Japończyków, bardzo ciężko ją potem odzyskać. Także przestrzegałabym wszystkich tych, którzy pomyślą: otwiera się wielki rynek, wysokie ceny, to – nie patrząc na jakość – skorzystajmy z tego – mówi prezydent Konfederacji Lewiatan.

Podkreśla, że rynek japoński jest bardzo konkurencyjny, ale wart, żeby w niego zainwestować. – Japończycy cenią sobie wiarygodność i długoletniość kontaktów, są niesamowicie lojalni i jeśli raz przekonają się, że produkt jest dobry, można liczyć na to, że będą go kupować. Ale niesie to również ryzyko – jeżeli naruszy się jakość i pozycję, cena też jest wysoka – podsumowuje Henryka Bochniarz.

Zapraszamy do lektury całego wywiadu z Henryką Bochniarz:

Japonia – perspektywiczny rynek dla polskich producentów żywności (obszerny wywiad)

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Henryka Bochniarz RSS ALERT    /    Konfederacja Lewiatan RSS ALERT    /    Polsko-Japoński Komitet Gospodarczy RSS ALERT    /    Japonia RSS ALERT    /    eksport do Japonii RSS ALERT    /    rynki zagraniczne RSS ALERT    /    handel międzynarodowy RSS ALERT    /    UE-Japonia RSS ALERT    /    umowa UE-Japonia RSS ALERT    /    producenci żywności RSS ALERT    /    eksport RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.196.190.32
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.