Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Henrykowie lubią wydawać pieniądze, są idealną grupą dla firm pożyczkowych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 11-12-2017, 12:25
Henrykowie lubią wydawać pieniądze, są idealną grupą dla firm pożyczkowych
fot. Shutterstock

Henrykowie, czyli całkiem niedawno zdefiniowana grupa konsumentów w Polsce, nie wyobrażają sobie życia bez nowoczesnych innowacji finansowych, mają większą skłonność do beztroski finansowej niż przeciętny obywatel i kierują się w życiu podejściem, iż warto wydawać pieniądze, jeśli się je po prostu ma. Są jedną z głównych grup docelowych dla firm pożyczkowych – oceniają eksperci firm pożyczkowych.

Fintechy – chleb powszechni Henryków

Firma Loando podaje, że współcześni Henrycy nie wyobrażają sobie życia bez tzw. fintechów, czyli nowoczesnych innowacji finansowych. Choć 42 proc. z nich deklaruje, iż bezpieczniej jest unikać takich produktów finansowych jak kredyty i pożyczki, to jednocześnie prawie tyle samo (44 proc.) posiada takie zobowiązanie. Aż 67 proc.  obywateli HENRY ma kartę kredytową co oznacza, że przy ponad 2 mln kart kredytowych wydanych przez banki liczebność Henryków wynosi około 1,5 mln osób. 100 proc z nich posiada i korzysta z konta bankowego. Eksperci pozyczkaportal.pl szacują, że blisko 60 proc. HENRY-ków zaciąga zobowiązania finansowe za pomocą smartfona.

- Henrykowie to idealna wręcz grupa konsumentów jeśli chodzi o produkty finansowe. To konsumenci dojrzali, którzy wiedzą jakiego typu usług potrzebują. Są dobrze zorientowani na rynku, znają najnowsze trendy, a niejednokrotnie, dzięki wysokim stanowiskom, po prostu korzystają z pewnych rozwiązań na co dzień, w pracy zawodowej. Rozwiązania finansowe, które w znacznej mierze można obsługiwać online stanowią dla nich spore ułatwienie w życiu codziennym oraz pozwalają na przyspieszenie pewnych procesów czy decyzji finansowych. Henrykowie to także grupa ludzi, którzy jako klienci lubią być w centrum zainteresowania. Chętnie ufają markom, które patrzą na świat tak samo jak oni, a do tego oferują nowe, świeże rozwiązania – mówi Maciej Suwik, ekspert Loando.

Osoby powyżej 40 roku życia, której znaczną częścią są właśnie Henrykowie, stanowią ponad 30 proc. klientów firm z sektora fintech. Ponad 87 proc. konsumentów z tej grupy wiekowej terminowo spłaca zaciągnięte zobowiązania finansowe. Mają też zupełnie inne przyzwyczajenia niż ich młodsi koledzy, bowiem 59 proc. z nich decyduje się na zaciągnięcie pożyczki za pomocą Internetu, a ich zdolność kredytowa jest o ponad połowę wyższa w porównaniu do pokolenia Y (wg kpf.pl).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 136) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH