Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Hipermarkety „raczej uczciwe" wobec klientów, ale nie jako pracodawcy

  • Autor: On Board PR Ecco Network/ PBS DGA / portalspozywczy.pl
  • Data: 29-07-2010, 14:59

Jak wynika z badania On Board PR Ecco Network oraz PBS DGA tylko 34 proc. Polaków uważa super- i hipermakrety za raczej uczciwe wobec swoich klientów. W uczciwość wobec pracowników badani wierzą jeszcze mniej.

Jak wynika z raportu „Wizerunek sieci handlowych", przygotowanego przez firmę On Board PR Ecco Network na podstawie badań opinii publicznej przeprowadzonych przez PBS DGA blisko 1/3 badanych (30,1 proc.) uważa super- i hipermarkety za raczej nieuczciwe wobec swoich klientów. Wśród nich aż 8 proc. badanych zdecydowanie twierdzi, że sklepy wielkopowierzchniowe przejawiają nieuczciwość wobec osób robiących w nich zakupy. Co prawda 34 proc. Polaków deklaruje, że super- i hipermarkety są raczej uczciwe wobec własnych klientów, nie oznacza to jednak, że o uczciwości wobec klientów jesteśmy zdecydowanie przekonani, gdyż wierzy w nią tylko 4 proc. respondentów.

-Należy podkreślić, że następuje społeczna zmiana w zakresie zaufania do sklepów wielkopowierzchniowych. W 2006 roku nie ufało i raczej nie ufało im 64 proc. badanych, dziś takie wskazania deklaruje 30 proc. Polaków. W długofalowej perspektywie można więc zauważyć pozytywny trend i efekty działań zmierzających do poprawy reputacji prowadzonych przez super- i hipermarkety - podkreśla Dorota Ciszek, On Board PR.

Uczciwość sieci handlowych wobec pracowników, w oczach badanych, wypada znacznie gorzej niż uczciwość wobec klientów. Wyniki badania On Board PR Ecco Network oraz PBS DGA pokazują, że niemal co drugi badany Polak (47 proc.) uważa, że sklepy lub hipermarkety nie traktują uczciwie swoich pracowników. Przeciwnie deklaruje tylko 14 proc. osób.

- W roku 2010 respondenci nieco lepiej ocenili uczciwość sklepów w stosunku do pracowników niż w roku 2006 (uczciwi 2010: 14 proc.;2006: 9 proc.; nieuczciwie 2010: 46 proc., 2006: 64 proc.), warto zwrócić również uwagę, że prawie 40 proc. respondentów nie potrafiła określić czy sklepy są uczciwe wobec pracowników - informuje Tomasz Dziedzic z PBS DGA.

Raport „Wizerunek sieci handlowych" jest następnym z serii opracowań On Board PR Ecco Network przygotowanych we współpracy z PBS DGA. Tym razem przedmiotem badania były opinie Polaków nasuper- i hipermarketów. Ideą projektu jest analiza otoczenia komunikacyjnego i pomoc organizacjom oraz przedsiębiorcom różnych branż w planowaniu działań komunikacyjnych.
inii publicznej przeprowadzonego w przez

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH