Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Hipermarkety będą walczyć o rynek i klienta

  • Autor: portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka, Łukasz Stępniak
  • Data: 07-03-2014, 15:01
Hipermarkety będą walczyć o rynek i klienta
Piotr Grauer, dyrektor w dziale Corporate Finance KPMG. Fot. PTWP

Na polskim rynku docelowo jest miejsce dla mniejszej liczby sieci hipermarketowych niż obecnie, jednak ewentualne wyjście z Polski jednego z operatorów to kwestia dalszej przyszłości. W najbliższym czasie hipermarkety będą się zmieniać, będą próbowały dostosować się do nowych trendów zakupowych, oferować nowe usługi, bardziej wygodne zakupy, które mogą przyciągnąć klientów z powrotem do dużych sklepów - ocenia Piotr Grauer, dyrektor w dziale Corporate Finance KPMG.

Udziały hipermarketów w polskim rynku handlowym od kilku lat utrzymują się na tym samym poziomie, oscylując wokół kilkunastu procent (według firmy Nielsen jest to obecnie 12 proc. - red.) udziałów w wartości sprzedaży detalicznej w Polsce.

Jak zauważa dyrektor KPMG, z jednej strony działające od wielu lat, kiedyś bardzo atrakcyjne, hipermarkety tracą klientów, którzy odpływają m.in. do dyskontów. Z drugiej strony - powstają kolejne sklepy w tym formacie, ale otwiera ich się mniej i są to placówki o mniejszej powierzchni, lepiej dostosowane do obecnych realiów rynkowych. Dzięki temu hipermarkety są w stanie utrzymać stabilny udział w rynku.

Jego zdaniem, jednym z problemów hipermarketów jest brak atrakcyjnych lokalizacji pod nowe sklepy. - Obecnie najlepszymi miejscami do lokowania sklepów w tym formacie są nowe galerie handlowe, gdzie hipermarket, jako kluczowy najemca, ma zapewniony stały napływ klientów, a jednocześnie szeroki asortyment oferowany przez taki sklep jest atrakcyjny dla odwiedzających galerię. Jednak na rynku nie powstanie już wiele dużych, atrakcyjnie zlokalizowanych galerii handlowych, w których mógłby powstać hipermarket. Będą to raczej pojedyncze przypadki - podkreśla ekspert.

- Obecnie powstają niewielkie centra handlowe, gdzie najemcą jest supermarket lub nawet dyskont. Patrząc na rynek hipermarketów, możemy zatem mówić o pewnej stagnacji jeśli chodzi o rozwój i stabilizacji w przypadku udziałów w rynku detalicznym - dodaje.

W najbliższym czasie będzie pojawiało się coraz więcej pytań o to, co zrobić ze starymi lokalizacjami, które mają po kilkanaście lat, tracą klientów i wymagają solidnego remontu, a także nowego pomysłu na funkcjonowanie. Jak ocenia ekspert KPMG, być może potrzebne będą bardziej radykalne decyzje - czasami bardziej będzie się opłacało wyburzyć stary obiekt i postawić na jego miejscu inny, często oferujący zupełnie nowe funkcje. Tym samym, część obiektów może zniknąć z rynku.

- Hipermarkety będą się zmieniać, będą próbowały dostosować się do nowych trendów zakupowych, oferować nowe usługi, bardziej wygodne zakupy, które mogą przyciągnąć klientów z powrotem do dużych sklepów - mówi Piotr Grauer.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH