Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Hipermarkety i dyskonty wydały o 20 proc. więcej na reklamy w 2012 r.

  • Autor: wirtualnemedia.pl
  • Data: 04-02-2013, 10:36

W ub.r. hipermarkety i dyskonty cennikowo przeznaczyły na reklamę (bez internetu) jedną piątą więcej niż rok wcześniej. Liderem pozostał Lidl, najmocniej wzrosły wydatki Biedronki i Kauflandu, a sporo spadły w przypadku Żabki, Carrefoura, Realu, Auchan i Tesco - podały wirtualnemedia.pl.

Cennikowe wydatki reklamowe (bez uwzględniania internetu) 9 czołowych sieci sklepów wyniosły w 2012 roku 723,8 mln zł, czyli 20,8 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Tym samym wzrost tych budżetów nieco wyhamował w drugim półroczu, ponieważ w pierwszej połowie ub.r. wyniósł 30 proc. (zobacz szczegółowe dane).

Dodatkowo w internecie (którego nie obejmuje monitoring Kantar Media) cały sektor handlowy w trzech kwartałach ub.r. zapewnił 11,6 proc. wszystkich wydatków szacowanych przez IAB na 1,52 mld zł (zobacz szczegóły). Jeśli wartość e-reklamy w pełnym roku osiągnie prognozowane 2 mld zł, wydatki sieci handlowych mogą wynieść ok. 230 mln zł.

W pozostałych mediach zdecydowanie największym reklamodawcą wśród marketów był w ub.r., podobnie jak rok wcześniej, Lidl Polska, którego cennikowe wydatki wzrosły w skali roku o 23,3 proc.. Budżet sieci w drugim półroczu był aż o 45 mln zł większy niż w pierwszym, co wynika z rozpoczętej w lipcu, szeroko zakrojonej i prowadzonej bez przerwy kampanii z udziałem Karola Okrasy i Pascala Brodnickiego (przeczytaj więcej i zobacz te reklamy). Zresztą już w pierwszej połowie ub.r. Lidl zaangażował do swojej komunikacji celebrytę - w maju i czerwcu w związku z Euro 2012 w reklamach sieci wystąpił Jacek Gmoch (więcej na ten temat).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • WERT 04-02-2013, 10:46:
BIEDRONKA - GDZIE BIDA SPOTYKA SIĘ Z NĘDZĄ

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.