REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Hipermarkety kompaktowe - koncept na trudne czasy

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-09-2015, 19:32
Hipermarkety kompaktowe  - koncept na trudne czasy
(fot. groupe-auchan.com)

Francuska sieć Auchan otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem „Auchan City” na Ukrainie, to koncept hipermarketu kompaktowego. W Polsce po głębokim kryzysie wielkich powierzchni wchodzimy na nowy etap ich rozwoju. Sieci nie rezygnują z otwierania hipermarketów, ale proponują klientom ich nowe, mniejsze i poprawione wydanie.

REKLAMA

Nowy sklep Auchan znajduje się we Lwowie i ma tylko 7 tys. mkw. powierzchni. Jest zatem najmniejszym sklepem francuskiej sieci na całej Ukrainie. 

W związku z dynamiczną ekspansją sieci Auchan w Polsce koncept "mniejszego" hipermarketu może trafić także na nasz rynek. Szczególnie, że w portfolio przejętych ok. 50 sklepów Real są placówki mniejsze niż charakterystyczne dla Auchan sklepy o powierzchni nawet 20 tys. mkw.

Dzięki tej strategii będzie mógł wejść do miast średniej wielkości, do których nie może wejść obecnie z dużym hipermarketem, o powierzchni powyżej 7 tys. mkw. Jednocześnie hipermarket kompaktowy jest także szansą na rozwój w największych miastach. Dotychczas Auchan unikał wchodzenia do centrum dużych miast, otwierając swoje parki handlowe na ich obrzeżach. Po przejęciu sieci Real sytuacja się zmieniła.

Warto dodać,  że jeden z konkurentów Auchan w Polsce, sieć E.Leclerc chce w Polsce postawić na hipermarkety kompaktowe o powierzchni 3-5 tys. mkw. - To format, w którym jesteśmy specjalistami i jesteśmy w stanie dostarczyć naszym klientom najlepszy asortyment i usługi - tłumaczy Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska.

Hipermarkety kompaktowe otwiera także sieć Carrefour. Z jednej strony uruchamiając zupełnie nowe placówki, tak jak planowany sklep w Wołominie o powierzchni 4000 mkw., a także powiększając niektóre działające już supermarkety.

Tesco od wielu lat otwierało "małe" hipermarkety dostosowując ich powierzchnię do potrzeb lokalnego rynku. 

Mniejsza powierzchnia, ciekawsze wnętrze, lepiej dopasowany i bardziej atrakcyjny asortyment oraz usługi mogą sprawić, że hipermarkety złapią drugi oddech i ponownie podbiją portfele polskich konsumentów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 925) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH