Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Hipermarkety kontra dyskonty. Będzie gorąco

  • Autor: pieniadze.gazeta.pl
  • Data: 16-03-2013, 10:16
Hipermarkety kontra dyskonty. Będzie gorąco

Polskie sieci handlowe coraz częściej stosują politykę gwarancji najniższej ceny mającą przekonać klientów, że to właśnie u nich, a nie u konkurencji zakupy są najtańsze. Nie robią jednak tego na taką skalę jak w innych krajach. Efekt? Każda działająca w Polsce sieć jest przekonana, że u niej jest najtaniej. Na stałym zmniejszaniu marż cierpią za to producenci, a także klienci - czytamy w serwisie pieniadze.gazeta.pl.

Jeszcze do niedawna w Polsce rynkowy podział łupów był ustalony - hipermarkety sięgały po klientów z klasy średniej i bogatszych, a do dyskontów zaglądali najbiedniejsi konsumenci. Zmienił to jednak kryzys i masowa ekspansja dyskontów, zwłaszcza Biedronki, która zaczęła na potęgę otwierać nowe sklepy. Na dodatek dyskonty zmieniły swoją strategię i do produktów własnej marki zaczęły dokładać więcej markowych towarów, bardziej trafiających w gust bogatszych klientów, np. wina. Hipermarkety, widząc spadające zyski, w ubiegłym roku rzuciły rękawicę dyskontom i wystartowały z podobnymi akcjami jak w Wielkiej Brytanii. Jednak na razie bez takiego zadęcia jak konkurencja - praktycznie każda sieć uważa, że jest najtańsza na rynku.

Gazeta.pl przypomina, że jako pierwsze do obniżania cen ruszyło Tesco - dokładnie rok temu wystartowała akcja "Najtańszy koszyk codziennych zakupów". - Celem kampanii było przypomnienie klientom Tesco, że wybierając artykuły marki Value, mogą odciążyć domowy budżet, nie rezygnując z produktów dobrej jakości - mówi serwisowi pieniadze.gazeta.pl Michał Sikora, rzecznik Tesco Polska.

Wcześniej brytyjska sieć stosowała reklamę porównawczą, w której chwaliła się niższymi cenami niż w innych sieciach. Obruszył się na to Lidl, który pozwał Tesco do sądu. W marcu ubiegłego roku sąd pierwszej instancji uznał, że Tesco stosowało nieuczciwą reklamę porównawczą. Lidl zarzucał Tesco, że porównywali ceny z różnych dni, a sami stosowali wyższe niż te, którymi się chwalili. Tesco odwołało się jednak od wyroku, a w drugiej instancji sąd apelacyjny oddalił powództwo Lidla.

W ślad za Tesco podążyła sieć Real, której hasłem przewodnim było "Taniej nie kupisz". Nowa edycja tej akcji ruszyła w hipermarketach niemieckiej sieci w styczniu i potrwa do końca marca. - Klienci, którzy w czasie trwania akcji kupią w sklepach Real specjalnie oznaczone artykuły, a po fakcie zauważą, że w sklepach konkurencji zlokalizowanych na terenie tego samego miasta (zlokalizowanych w odległości nie większej niż 5 km od sklepu Real) kupić mogą identyczne produkty w cenach niższych niż u nas, otrzymają różnicę - mówi gazecie.pl Agnieszka Łukiewicz-Stachera, rzeczniczka sieci Real.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • wubas 09-04-2013, 16:09:
Dilmah to marka premium, występująca często w horeca więc mają marże na pewno wysokie albo wysokie koszty - skąd to zdziwienie prezesa?! oceniam tę herbatę na dobrego średniaka ale promocji to nie mają żadnych. Auchan i tak jest bardziej fair niż te reale i teska, nie mówiąc już okropnych carrefourach.
  • skdvcno 18-03-2013, 11:32:
"Zupełnie inną strategię przyjął Auchan, który od lat nie uczestniczy w akcjach pokazujących, że ma najtańsze produkty. - Nasi klienci wiedzą, że w Auchan robią najtańsze zakupy." - Bzdura!!!
Widziałem nie raz koszyk produktów marki własnej w Auchan Gdańsk z reklamą w formie paragonu.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH