Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Hipermarkety nie należą już do handlu nowoczesnego?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 28-05-2015, 13:44
Hipermarkety nie należą już do handlu nowoczesnego?
fot. oc-letnany.cz

- Dla wielu ludzi hipermarket nie jest convenience, tylko jest męczeniem. Hipermarkety nie są nowoczesne. To "stary słoń", który był tworzony w latach 50., po wojnie, gdy ludzie nic nie mieli. Wtedy hipermarkety były dla nich wielkim "wow" - mówił w środę podczas konferencji prasowej KPMG Pedro Martinho, członek zarządu Eurocash.

Zdaniem Martinho, podobny efekt "wow" widoczny był w Polsce na początku lat 90., po zakończeniu PRL, gdy w kraju pojawiły się hipermarkety. Szybko zdobyły one rzeszę klientów, gromadząc wiele produktów pod jednym dachem.

- Dziś jednak naprawdę nowoczesne są małe sklepy, które w dużo większym stopniu są w stanie sprostać oczekiwaniom konsumenta, są dużo bardziej elastyczne. Zaczynają się pojawiać ich różne modele, bardzo specjalistyczne, dopasowane do konkretnych potrzeb - tłumaczył Martinho.

Jak mówił członek zarządu Eurocash, na dzisiejszą kondycję hipermarketów najbardziej wpływa to, że zakupy w Polsce przestały być już atrakcją samą w sobie.

- Zakupy to jest coś racjonalnego, coś co bardzo często potrzeba zrobić sprawnie, bo prawdziwą atrakcją jest co innego: gotowanie, przyjęcie gości w domu, grillowanie razem, a nie sam fakt, że idziemy do sklepu. Zakupy spożywcze to już nie jest żadna atrakcja - oznajmił Martinho.

Z jego opinią nie zgodził się Francois Vincent, dyrektor Business Unit Supermarkety i Sklepy Convenience w Carrefour Polska. Zdaniem przedstawiciela francuskiej sieci, hipermarkety wcale nie są przestarzałym modelem.

- Hipermarket w pewnym sensie jest convenience, gdyż pod jednym dachem klient ma dostęp do całej oferty, która jest na rynku, ma dostęp do innowacji. Trzeba pamiętać, że hipermarkety oferują nie tylko asortyment spożywczy, ale też przemysłowy. Jaki błąd popełniły hipermarkety w ostatnich latach? Może gdzieś zrezygnowały z innowacji. Ale jeśli hipermarket wróci do fundamentów, będzie oferował innowacje, to ponownie stanie się atrakcy - powiedział Vincent.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 661) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.