Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Hipermarkety przyciągają klientów mięsem w sklepowych gazetkach

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 28-03-2014, 19:07
Hipermarkety przyciągają klientów mięsem w sklepowych gazetkach
fot. materiały prasowe

Mimo, że naukowcy i dietetycy przekonują, że podstawą pożywienia powinny być produkty zbożowe, najlepiej pełnoziarniste, oraz warzywa i owoce, to konsumenci i sieci największych sklepów wiedzą swoje - jedzenie mięsa to w Polsce przyjemność i obowiązek. Dlatego najczęściej to właśnie schab wieprzowy, szynka wieprzowa, łopatka wieprzowa, a czasem pierś z kurczaka wabią klientów do sklepów - wynika z analizy Okazjum.

- To co znajduje się na pierwszej stronie gazetki reklamowej jest z definicji najatrakcyjniejszą ofertą w danym sklepie - mówi Dawid Piaskowski założyciel Okazjum.

- Marketingowcy z pewnością wiedzą, co robią, gdy decydują się wabić Polaków mięsem i wędlinami. Stawiam tezę, że są to produkty, które kojarzą się konsumentom z poczuciem sytości i stanem dostatku. Nie są może zbyt wdzięcznym obiektem do fotografowania, ale jak widać hipermarketów to nie zraża. Odrobina pieprzu, przyłożenie listka pietruszki czy koktajlowego pomidorka widać wszystko załatwia - dodaje Piaskowski.

Z analizy wynika, że choć pierwsze strony gazetek przyciągają mięsem najczęściej w sieci Kaufland, to jednak najlepsze uzasadnienie uwielbienia dla mięsa i jego stałej obecności w reklamach dostarcza sieć Real. Na stronie internetowej w kąciku kulinarnym informuje wprost, że mięso to jeden z ważniejszych elementów pożywienia dla Europejczyków, a nieco dalej, że „w diecie większości Europejczyków mięso stanowi ok. 35% codziennego spożycia, dlatego w sklepach Reala dział mięsny jest mocno rozbudowany i oferuje szeroki wybór produktów o znakomitej jakości i świeżości (...)."

Podejście Reala, akceptujące słabość Europejczyków do mięsa, widoczne jest nie tylko na pierwszych stronach gazetek sklepowych, ale też na billboardach w dużych miastach, gdzie płaty karkówki wieprzowej potrafią przyciągnąć uwagę przechodniów.

Pośród przeanalizowanych materiałów wyróżniają się gazetki Tesco, które zdecydowanie większy nacisk kładą na eksponowanie środków czystości - przede wszystkim proszków do prania, płynów do płukania i papieru toaletowego, które przewinęły się przez pierwsze strony gazetek aż 11 razy, podczas gdy w analizowanym okresie mięso (w postaci łopatki, karkówki, kabanosów i boczku) pojawiło się siedmiokrotnie.

Kaufland wyważył udział mięs i wędlin na pierwszych stronach gazetek. Równie często jak mięsa pojawiają się na nich środki czystości.

We wszystkich sieciach handlowych częste jest również prezentowanie dwóch konkretnych produktów - proszków do prania oraz kawy.

Serwis przeanalizował pierwsze strony gazetek sieci hipermarketów: Kaufland, Carrefour, Real, Tesco i Auchan wydanych w okresie od 2 stycznia do 26 marca 2014 r. i produkty tam prezentowane zestawił według kategorii: mięso (w tym wędliny) nabiał, środki czystości, napoje, owoce i warzywa, słodycze oraz inne (to m.in. ubrania, kosmetyki, środki do samochodu, sprzęt RTV AGD i sprzęt sportowy). Produkty specjalne, takie jak kawa, cukier, pieluchy i proszki do prania pojawiają się na pierwszych stronach gazetek bardzo często, dlatego zostały osobno zestawione.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • bobo 30-03-2014, 22:05:
bez przesady na reklamę to jest miejsce gdzieindziej
  • luiza 29-03-2014, 22:12:
Jeżeli chodzi o wędliny i mięso z super,marketów, to też jestem sceptyczna. Ja te produkty kupuję przez internet, w sklepie wedlinek.pl. Przyznaję, że początkowo nie byłam pewna, co z tego wyjdzie, bo z różnymi dziwnymi zachowaniami ze strony sklepów internetowych już się spotykałam, ale okazało się, że to rewelacyjne rozwiązanie - szynki i kiełbasy, które u nich zamawiam, są świeższe i smaczniejsze niż te ze sklepu, w którym wcześniej robiłam zakupy 
  • feri 29-03-2014, 10:48:
akurat! mieso , wedliny i marki własne to produkty , które omijam w marketach od zawsze i nie ma takiej siły , która by mnie zmusila do zakupu tychże.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 080) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH