Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Hipermarkety przyciągają klientów mięsem w sklepowych gazetkach

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 28-03-2014, 19:07
Hipermarkety przyciągają klientów mięsem w sklepowych gazetkach
fot. materiały prasowe

Mimo, że naukowcy i dietetycy przekonują, że podstawą pożywienia powinny być produkty zbożowe, najlepiej pełnoziarniste, oraz warzywa i owoce, to konsumenci i sieci największych sklepów wiedzą swoje - jedzenie mięsa to w Polsce przyjemność i obowiązek. Dlatego najczęściej to właśnie schab wieprzowy, szynka wieprzowa, łopatka wieprzowa, a czasem pierś z kurczaka wabią klientów do sklepów - wynika z analizy Okazjum.

- To co znajduje się na pierwszej stronie gazetki reklamowej jest z definicji najatrakcyjniejszą ofertą w danym sklepie - mówi Dawid Piaskowski założyciel Okazjum.

- Marketingowcy z pewnością wiedzą, co robią, gdy decydują się wabić Polaków mięsem i wędlinami. Stawiam tezę, że są to produkty, które kojarzą się konsumentom z poczuciem sytości i stanem dostatku. Nie są może zbyt wdzięcznym obiektem do fotografowania, ale jak widać hipermarketów to nie zraża. Odrobina pieprzu, przyłożenie listka pietruszki czy koktajlowego pomidorka widać wszystko załatwia - dodaje Piaskowski.

Z analizy wynika, że choć pierwsze strony gazetek przyciągają mięsem najczęściej w sieci Kaufland, to jednak najlepsze uzasadnienie uwielbienia dla mięsa i jego stałej obecności w reklamach dostarcza sieć Real. Na stronie internetowej w kąciku kulinarnym informuje wprost, że mięso to jeden z ważniejszych elementów pożywienia dla Europejczyków, a nieco dalej, że „w diecie większości Europejczyków mięso stanowi ok. 35% codziennego spożycia, dlatego w sklepach Reala dział mięsny jest mocno rozbudowany i oferuje szeroki wybór produktów o znakomitej jakości i świeżości (...)."

Podejście Reala, akceptujące słabość Europejczyków do mięsa, widoczne jest nie tylko na pierwszych stronach gazetek sklepowych, ale też na billboardach w dużych miastach, gdzie płaty karkówki wieprzowej potrafią przyciągnąć uwagę przechodniów.

Pośród przeanalizowanych materiałów wyróżniają się gazetki Tesco, które zdecydowanie większy nacisk kładą na eksponowanie środków czystości - przede wszystkim proszków do prania, płynów do płukania i papieru toaletowego, które przewinęły się przez pierwsze strony gazetek aż 11 razy, podczas gdy w analizowanym okresie mięso (w postaci łopatki, karkówki, kabanosów i boczku) pojawiło się siedmiokrotnie.

Kaufland wyważył udział mięs i wędlin na pierwszych stronach gazetek. Równie często jak mięsa pojawiają się na nich środki czystości.

We wszystkich sieciach handlowych częste jest również prezentowanie dwóch konkretnych produktów - proszków do prania oraz kawy.

Serwis przeanalizował pierwsze strony gazetek sieci hipermarketów: Kaufland, Carrefour, Real, Tesco i Auchan wydanych w okresie od 2 stycznia do 26 marca 2014 r. i produkty tam prezentowane zestawił według kategorii: mięso (w tym wędliny) nabiał, środki czystości, napoje, owoce i warzywa, słodycze oraz inne (to m.in. ubrania, kosmetyki, środki do samochodu, sprzęt RTV AGD i sprzęt sportowy). Produkty specjalne, takie jak kawa, cukier, pieluchy i proszki do prania pojawiają się na pierwszych stronach gazetek bardzo często, dlatego zostały osobno zestawione.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • bobo 30-03-2014, 22:05:
bez przesady na reklamę to jest miejsce gdzieindziej
  • luiza 29-03-2014, 22:12:
Jeżeli chodzi o wędliny i mięso z super,marketów, to też jestem sceptyczna. Ja te produkty kupuję przez internet, w sklepie wedlinek.pl. Przyznaję, że początkowo nie byłam pewna, co z tego wyjdzie, bo z różnymi dziwnymi zachowaniami ze strony sklepów internetowych już się spotykałam, ale okazało się, że to rewelacyjne rozwiązanie - szynki i kiełbasy, które u nich zamawiam, są świeższe i smaczniejsze niż te ze sklepu, w którym wcześniej robiłam zakupy 
  • feri 29-03-2014, 10:48:
akurat! mieso , wedliny i marki własne to produkty , które omijam w marketach od zawsze i nie ma takiej siły , która by mnie zmusila do zakupu tychże.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.