REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Hipermarkety sprzedają meble - z zyskiem

  • Autor: meble.com.pl
  • Data: 17-06-2014, 20:37

W sklepach wielkopowierzchniowych rośnie sprzedaż mebli. Dla marketów jest to wręcz złoty interes... Większość hipermaketów i sieci handlowych wymaga od nich dostarczania modeli i zestawów, które nie są, nie były i nie będą dostępne w żadnym innym punkcie handlowym. Dlatego też to przedstawiciele marketu mają decydujący głos w sprawie kształtu projektu mebli.

REKLAMA

Meble - przede wszystkim skrzyniowe, choć czasami również tapicerowane - w ofercie sklepów wielkopowierzchniowych pojawiły się stosunkowo niedawno. Jednakże na przestrzeni kilkunastu ostatnich lat ich oferta jest systematycznie rozszerzana. Dzieje się tak zwłaszcza w przypadku marketów budowlanych, w których konsumenci, zaraz po wyborze farb i płytek ceramicznych, kupić mogą również między innymi zestawy mebli kuchennych i łazienkowych, materace, biurka i krzesła. Dla marketów jest to wręcz złoty interes...

No dobrze, ale jakie korzyści ze sprzedaży mebli w marketach mogą mieć producenci mebli? Jeśli weźmie się pod uwagę liczbę funkcjonujących w kraju hipermarketów i dyskontów, które posiadają w swojej ofercie meble - chociażby krzesła i niewielkie stoły, a następnie przemnoży się tę wielkość przez szacowaną liczbę konsumentów, którzy mniej lub bardziej systematycznie robią w nich zakupy, to trudno nie dojść do wniosku, że jest to wręcz wymarzona droga dystrybucji produktów - również mebli. Wszak trudno znaleźć salon meblowy, który byłby odwiedzany przez tak liczne rzesze klientów i, w związku z tym, pozwalał mieć nadzieję na bardzo wysoki obrót, a w konsekwencji zysk.

Ciemne strony Eldorado

Okazuje się, że współpraca z marketami wcale nie jest tak prosta i zyskowna jak mogłoby się wydawać. Przyjrzyjmy się bliżej kwestii umowy i tego, jak dochodzi do jej skonstruowania i podpisania. Porównajmy ją, dla przykładu, do porozumień zawieranych z pojedynczymi salonami meblowymi.

Kiedy producent mebli chce nawiązać współpracę z salonem, zazwyczaj w pierwszej kolejności prowadzi rekonesans lokalnego rynku. Sprawdza, jakie meble (jakiego segmentu, jakich marek) w danym sklepie są już oferowane, jak kształtuje się profil jego klientów i czy istnieje luka i zapotrzebowanie na jego produkty. Następnie umawia się z właścicielem bądź pracownikiem salonu na spotkanie biznesowe i przedstawia swoją ofertę. Jeśli odpowiada ona dystrybutorowi i wspisuje się w plany rozwoju salonu, dochodzi do negocjacji cen i wyboru konkretnych modeli, które trafią na ekspozycję. Niekiedy w przypadku dużych i rozpoznawalnych marek, etap ten rozszerzany jest o wspólną pracę nad tworzeniem sklepowej aranżacji.

W przypadku marketów i dyskontów, a nawet dużych sieci handlowych, opisany powyżej proces przebiega zupełnie inaczej, gdyż oczekiwania tych podmiotów są zgoła odmienne. Nie ma tu mowy o rozeznawaniu nasycenia lokalnego rynku, czy sprawdzaniu kondycji okolicznych sklepów meblowych przez producentów. Nie musi on też długo szukać dystrybutora, który występowałby w roli klienta.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 459) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH