Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Hipermarkety tracą udziały w rynku

Według danych firmy Nielsen na koniec 2013 roku działało w Polsce 320 hipermarketów o powierzchni sprzedaży większej niż 2500 mkw. Warto zaznaczyć, że był to rok bardzo trudny dla tego formatu, w hipermarketach mocno spadała sprzedaży żywności, chemii gospodarczej oraz kosmetyków.

Hipermarkety tracą udziały w rynku
fot. Wikimedia Commons (the free media repository)

- Sieć Auchan, która ma aktualnie 28 placówek własnych - w przypadku przejęcia 49 sklepów sieci Real (na przejęcie pozostałych ośmiu UOKiK nie wyraził zgody) będzie posiadał 24 proc. udziałów w rynku hipermarketów pod względem numeryki placówek, stając się pod tym względem drugim graczem na tym rynku - mówi Tomasz Krysiak, ekspert firmy analitycznej Nielsen.
.
Z danych firmy Nielsen wynika, że w przypadku koszyka spożywczego, hipermarkety w ciągu roku zanotowały spadek sprzedaży o 5,7 proc., tracąc przy tym 0,7 punktu procentowego udziałów w rynku - ich udziały zmalały do 11,9 proc. (sprzedaż wartościowa, dane roczne XII.2012-XI.2013).

W przypadku koszyka chemiczno-kosmetycznego sprzedaż w hipermarketach spadła o 8,3 proc., a kanał ten posiada 19 proc. udziałów w rynku w Polsce (sprzedaż wartościowa, dane roczne XI.2012-X.2013).

- W kanale hipermarketów wzrasta znaczenie produktów marek własnych, których sprzedaż utrzymuje się na stabilnym poziomie. Produkty te w hipermarketach mają 6,4 proc. udziałów w sprzedaży całego koszyka FMCG. W tym samym okresie produkty markowe zanotowały blisko 7 proc. spadku sprzedaży wartościowej w ujęciu rok do roku - wyjaśnia Tomasz Krysiak z firmy Nielsen.

- Wzrasta odsetek produktów kupowanych podczas promocji. Dla wielu kategorii spożywczych jest to już 1/3 wartości sprzedaży - dodaje ekspert.

Jak wynika z najnowszego raportu Nielsen Shopper Trends, 3/4 klientów odwiedzających placówki hipermarketowe robi to raz w tygodniu lub rzadziej. Polacy znacznie częściej odwiedzają placówki supermarketowe i dyskontowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tomasz Krysiak RSS ALERT    /    Auchan RSS ALERT    /    Nielsen RSS ALERT    /    rynek hipermarketów w Polsce RSS ALERT    /    hipermarkety w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.243.191
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.