REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Hipermarkety tracą udziały w rynku

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 27-01-2014, 20:26
Hipermarkety tracą udziały w rynku
fot. Wikimedia Commons (the free media repository)

Według danych firmy Nielsen na koniec 2013 roku działało w Polsce 320 hipermarketów o powierzchni sprzedaży większej niż 2500 mkw. Warto zaznaczyć, że był to rok bardzo trudny dla tego formatu, w hipermarketach mocno spadała sprzedaży żywności, chemii gospodarczej oraz kosmetyków.

REKLAMA

- Sieć Auchan, która ma aktualnie 28 placówek własnych - w przypadku przejęcia 49 sklepów sieci Real (na przejęcie pozostałych ośmiu UOKiK nie wyraził zgody) będzie posiadał 24 proc. udziałów w rynku hipermarketów pod względem numeryki placówek, stając się pod tym względem drugim graczem na tym rynku - mówi Tomasz Krysiak, ekspert firmy analitycznej Nielsen.
.
Z danych firmy Nielsen wynika, że w przypadku koszyka spożywczego, hipermarkety w ciągu roku zanotowały spadek sprzedaży o 5,7 proc., tracąc przy tym 0,7 punktu procentowego udziałów w rynku - ich udziały zmalały do 11,9 proc. (sprzedaż wartościowa, dane roczne XII.2012-XI.2013).

W przypadku koszyka chemiczno-kosmetycznego sprzedaż w hipermarketach spadła o 8,3 proc., a kanał ten posiada 19 proc. udziałów w rynku w Polsce (sprzedaż wartościowa, dane roczne XI.2012-X.2013).

- W kanale hipermarketów wzrasta znaczenie produktów marek własnych, których sprzedaż utrzymuje się na stabilnym poziomie. Produkty te w hipermarketach mają 6,4 proc. udziałów w sprzedaży całego koszyka FMCG. W tym samym okresie produkty markowe zanotowały blisko 7 proc. spadku sprzedaży wartościowej w ujęciu rok do roku - wyjaśnia Tomasz Krysiak z firmy Nielsen.

- Wzrasta odsetek produktów kupowanych podczas promocji. Dla wielu kategorii spożywczych jest to już 1/3 wartości sprzedaży - dodaje ekspert.

Jak wynika z najnowszego raportu Nielsen Shopper Trends, 3/4 klientów odwiedzających placówki hipermarketowe robi to raz w tygodniu lub rzadziej. Polacy znacznie częściej odwiedzają placówki supermarketowe i dyskontowe.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (22 522) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH