Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Hipermarkety w odwrocie, centra convenience walczą z dyskontami

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 22-10-2013, 13:03
Hipermarkety w odwrocie, centra convenience walczą z dyskontami
Agata Czarnecka, senior konsultant CBRE. Fot. CBRE

- Zauważalnym trendem na polskim rynku jest odwrót klientów od hipermarketów. Po czasie euforii i zakupów w takich formatach, konsumenci wolą oszczędzać czas i zrobić zakupy szybciej. Stąd ekspansja mniejszych sklepów, takich jak Żabka, Małpka Express czy franczyzowe punkty Carrefour. Ich oferta nie jest wcale ograniczona - znajdziemy tam produkty z każdej kategorii, naturalnie mniejszy jest natomiast wybór marek - mówi w rozmowie z portalem dla handlu.pl Agata Czarnecka, senior konsultant CBRE.

- Hipermarkety zmniejszają powierzchnię i ograniczają ofertę, wycofując np. duży sprzęt AGD. Tesco wprowadziło Tesco Extra, czyli galerię handlową z markowymi najemcami. Nie wiadomo jeszcze co stanie się z Realem. Być może Auchan jako przyszły właściciel będzie chciał stworzyć na ich bazie nowy koncept. Na rynku sukcesywnie pojawiają się mniejsze centra, pasaże i parki handlowe. Zdecydowana większość z nich ma operatora spożywczego, zazwyczaj sieciowego. Zarówno właściciele sklepów, jak i przedstawiciele galerii przekonują, że znana marka i rozpoznawalność przyciąga klientów. Ponadto sieciowy szyld gwarantuje wsparcie sprzedaży w każdym aspekcie (zatowarowanie, marketing) - dodaje Agata Czarnecka.

Ekspert CBRE zauważa, że centra typu convenience walczą o klienta z dyskontami, które cały czas poszerzają ofertę. - W tej chwili znajdziemy tam wina, markowe torebki , limitowane serie produktów dla domu i wiele innych. Dyskonty w komunikacji z konsumentami nie podkreślają jedynie swojej strategii cenowej, a wręcz zwracają się do nowej grupy odbiorców - bardziej zamożnych i zorientowanych w najnowszych trendach. Biedronka jest na tyle elastyczna pod względem powierzchni , że może wejść do każdego formatu. Sklepy tej sieci są w różnych atrakcyjnych lokalizacjach, również przy osiedlach mieszkaniowych postrzeganych jako luksusowe (apartamenty przy ul. Grzybowskiej w Warszawie). Sieć niemieckich dyskontów Lidl nie pozostaje w tyle i również planuje wprowadzić swój koncept do centrów handlowych. W tego typu obiektach nie ma miejsca dla niezależnych sklepów ogólnospożywczych - mówi Agata Czarnecka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH