Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Honorata Jarocka, Mintel na FRSiH 2018: Marka własna bezpośrednim konkurentem dla produktów markowych

Marka własna jest już bezpośrednim konkurentem dla produktów markowych i trzeba marki własne traktować jako pełnoprawnych kreatorów rynku. Różnica między produktem markowym, a produktem pod marką własną jest już mało zauważalna - mówiła Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst z Mintel w trakcie debaty „Marka własna katalizatorem innowacji na rynku” podczas XI FRSiH.

Honorata Jarocka, Mintel na FRSiH 2018: Marka własna bezpośrednim konkurentem dla produktów markowych
Honorata Jarocka fot. PTWP

W trakcie prezentacji zatytułowanej „Strategie wyjścia marek własnych poza utarte szlaki” Honorata Jarocka mówiła, że na wielu dojrzałych rynkach w Europie Zachodniej marka własna osiągnęła poziom dojrzałości. To co robią duże sieci handlowe wychodzi już poza granice samego sklepu. Prowadzona jest działalność związana z podnoszeniem poziomu jakości.

Honorata Jarocka mówi, że przykładowo w Niemczech około 50 proc. respondentów mówi, że są bardziej skłonni wybrać sklep, który oferuje produkty lepszej jakości pod marką własną. Z kolei w Polsce ok. 64 proc. klientów unika sklepów, które oferują marki własne niskiej jakości.

Analityk Mintela wskazuje, że marki własne dostrzegają już konieczność wartości dodanej i wychodzą poza ramy sklepowe.

- Innowacyjność rodzi się także i u nas i potrafimy już wyjść poza schemat, poza te utarte szlaki marki własnej – mówiła Honorata Jarocka.

Wskazywała, że marki własne z powodzeniem mogą też wchodzić w ten nowe segmenty rynku takie jak „health and wellness” i już to robią.

- Konsumenci chcą jednak jeszcze więcej. Wielu z nich w Europie mówi, że wybór produktów pod marką własną, które odpowiadają na ich unikalne potrzeby żywieniowe jest niewystarczający, zaś w Polsce mówi o tym ponad polowa konsumentów – mówiła Honorata Jarocka.

Dodała, że oprócz prozdrowotności są też inne trendy i obszary do wejścia dla marek własnych np. tzw. „dopuszczalna przyjemność”. – Do tego marki własne też starają się dopasować np. lody z obniżoną zawartością kalorii i tłuszczu oraz zwiększoną zawartością białka amerykańskiej sieci Kroger.

Podkreślała, że marka własna stara się też podążać za tym co robią gracze markowi, a szybkość z jaką one reagują i dostosowują się do trendów pokazuje, że marki własne czasami robią to szybciej niż gracze markowi.

- Kolejny obszar to produkty convenience i konsumpcja w biegu – to tez ciekawy obszar dla marek własnych i tu też pojawiły się już marki własne – mówiła analityk z firmy Mintel.

- Globalnie niektóre marki własne uznały też już, że można współpracować i zrobić coś razem z produktami markowymi - dodała.

- Podsumowując - dalsze możliwości rozwoju dla marek własnych to położenie dużego nacisku na produkty prozdrowotne i wychodzenie poza ramy, poza schematy i poza sklepy. To co ważne to różnorodność i podążanie za potrzebami konsumentów. I to jest cenny kierunek dla marek własnych – mówiła.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

marki własne RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT    /    Honorata Jarocka RSS ALERT    /    FRSiH 2018 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.159.44.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.