REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Hurt: 7-8 dużych firm podzieli między siebie rynek dystrybucyjny

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-05-2008, 12:11
Hurt: 7-8 dużych firm podzieli między siebie rynek dystrybucyjny
Kierowca samochodu dostawczego firmy ADS

Rynek dystrybucji alkoholu (piwa, wina i wódki) zostanie podzielony między 7-8 sprawnie działających operatorów. - Obecnie mamy pewien chaos ze względu na wprowadzoną konsolidację, po tym okresie nastąpi uporządkowanie rynku dystrybucyjnego - mówi Marian Przepolski, prezes Advanced Distribution Solutions SA.

REKLAMA

Aktualnie rynek dystrybucji piwa jest nadal bardzo rozdrobniony i ma charakter bardzo lokalny. - Przez co nie odpowiada swoją organizacją i strukturą wymaganiom stawianym zarówno przez producentów, jak i odbiorców detalicznych - mówi Marian Przepolski.

Nadal ok. 800 hurtowni dostarcza piwo i napoje do sklepów detalicznych, rywalizując o rynek za pomocą obniżek cenowych. - Prowadzi to niejednokrotnie do problemów finansowych wielu spółek oraz obniżenia ich wiarygodności dla producentów. Coraz silniejsza jest również konkurencja ze strony międzynarodowych sieci dystrybucyjnych, wchodzących na polski rynek - mówi Marian Przepolski.

Według prezesa ADS to m.in. z tych powodów rynek podlega ciągłej konsolidacji, ponieważ tylko silne podmioty będą w stanie sprostać konkurencji i świadczyć odpowiednią jakość usług w całej Polsce.

Obecnie rynek konsolidują przede wszystkim producenci tacy jak CEDC, Sobieski i Żywiec, którzy postawili na rozwój własnej sieci dystrybucji. Jednak budowane przez nich systemy dystrybucyjne nastawione są głównie na sprzedaż produktów własnych, zaś pozostały asortyment jedynie uzupełnia ich ofertę.

Przedstawiciel ADS uważa, że jego spółka ma jednak dużą przewagę nad konkurencją z poszczególnych branż. - Jesteśmy niezależni, nie związani zasadami wyłączności z żadnym konkretnym producentem. Możemy sprostać wymaganiom ogólnokrajowej obsługi rynku - tłumaczy Marian Przepolski. - Równocześnie w swojej działalności nie będziemy koncentrować się na dystrybucji produktów własnych, dzięki czemu będziemy mogli z pełnym zaangażowanie oferować wszystkie posiadane przez nas produkty.

Dystrybutorzy mają o co walczyć: wartość rynku piwa i napojów w Polsce szacowana jest obecnie na ok. 20 mld zł, a rynek alkoholi ciężkich to dodatkowo ok. 7 mld zł. Średni wzrost rynku piwa i napojów to ok. 7 proc. rocznie, a prognozy dla rynku są nadal korzystne i przewidują wzrost w granicach 4-5 proc. rocznie. Wydatki na napoje alkoholowe w Polsce stanowią średnio 4,4 proc. sprzedaży detalicznej.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH