Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Hurtownicy będą zmieniać się w detalistów?

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 30-01-2014, 15:00
Hurtownicy będą zmieniać się w detalistów?
Grzegorz Łaptaś, ekspert Roland Berger Strategy Consultants; fot. Żelazna Studio

Hurtownicy będą zmieniać się w detalistów. Przykładem na to mogą być działania Eurocashu - zdradza w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Grzegorz Łaptaś, ekspert Roland Berger Strategy Consultants.

- Eurocash 10 lat temu był typowym hurtownikiem, teraz jest hybrydą, a docelowo chce być detalistą. De facto Eurocash już jest w dużej mierze detalistą, a będzie w jeszcze większym stopniu. Detalistą, który koordynuje dostawy i zarządza siecią sklepów. Detalista ma zaplecze logistyczne, żeby przewieźć towar od producenta na półkę sklepową, ale ma też funkcję koncepcyjną, czyli zarządza formatem, zarządza asortymentem w sklepie, zarządza cenami i promocjami. I to jest to, co teraz Eurocash robi w coraz większym stopniu - zauważa Łaptaś.

Ekspert Roland Berger Strategy Consultants zwraca szczególną uwagę na Delikatesy Centrum. - To świetny, dopracowany koncept, który jest zarządzany tak, jakby był własną siecią detaliczną. Ma on swoje siły terenowe, przedstawicieli, którzy jeżdżą i pilnują, żeby sklepy wyglądały tak, jak to jest nakreślone w ścieżce standardów. Są tam planogramy, są cenniki, porównywalne do konkurencji, które mają zapewnić dobre pozycjonowanie, dobrą percepcję tych sklepów w całej Polsce. Jest budowany brand, są gazetki promocyjne, starannie dobiera się asortyment tych sklepów. To wszystko ma ręce i nogi i jest to profesonalna sieć detaliczna. W tym wypadku hurtownik staje się on detalistą, a nie operatorem logistycznym - tłumaczy Łaptaś.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • hurt44 31-01-2014, 09:01:
nasz rynek rozłożyli na łopatki Portugalczycy a nasze rządy nigdy nie chciały z tym nic zrobić. teraz jest już pozamiatane. pozostała praca w biedadronce albo w eurocash.
  • Gen urzędniczy 31-01-2014, 07:12:
Oczywistą rzeczą od lat kilku jest fakt ,ze pozorny hurt jest tylko chwilowy. Walka o skupinie detalu w twardej formule to cel sam w sobie,każdy nawet najbardziej ciemny " uczestnik FMCG " to wie. Ale oczywiście jest ktoś kto tego zza urzędniczego biurka tego nie umie lub nie chce dostrzec ...jak zwykle jałowy UOKIK ! , który liczy ilość magazynów hurtowni , nie zaś udział procentowy obsługiwanych sklepów przez danego dystrybutora. Sorry taki mamy klimat i urzędy....

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 508) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.