Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Hygienika spodziewa się akwizycji w drugiej połowie 2012 r.

  • Autor: PAP
  • Data: 19-12-2011, 17:15

Hygienika działająca w branży higieniczno-kosmetycznej prowadzi rozmowy w sprawie akwizycji z ok. 5-6 spółkami, których obroty mieszczą się między 10 mln zł a 100 mln zł. Spółka liczy, że przejęcia uda się dokonać w drugiej połowie 2012 roku - powiedział w wywiadzie dla PAP Kamil Kliniewski, prezes Hygieniki.

"Rozmawiam ze spółkami, których obroty są rzędu 10-100 mln zł, ale żeby kupić spółkę zdrową i rentowną, to trzeba czasu. Rozmowy prowadzę z 5-6 spółkami, a średnia obrotów to 40-50 mln zł i w większości są to spółki nie notowane, polskie i zagraniczne. Myślę, że uda się sfinalizować jakąś akwizycję w przyszłym roku, w drugiej połowie przyszłego roku" - powiedział PAP Kliniewski.

"Interesuje mnie branża dystrybucyjno-produkcyjna, bo dzięki połączeniu producenta z dystrybutorem marża netto wzrasta, ponieważ wtedy nie ma pośrednika, czyli marże skoczyłyby nam bardzo mocno" - dodał.

Powiedział też, że po przejęciu Hygienika najpierw będzie chciała uporządkować biznes, zanim dokona kolejnej akwizycji.

Kliniewski dodał, że Hygienika rozważa różne możliwości sfinansowania akwizycji od emisji akcji, obligacji, po kredyty, ale najbardziej skłania się ku kredytom.

"Mamy różne rozwiązania na sfinansowanie akwizycji. Możliwa jest emisja akcji, obligacji, czy kredyty, a np. w Niemczech kredyty są znacznie bardziej korzystne niż w Polsce. O finansowanie się nie martwię, jeśli to będzie dobry podmiot. Rozmawiam np. z bankiem PKO BP, który chętnie uczestniczyłby przy jakiejś większej akwizycji czy nawet odwrotnym przejęciu, ale dla mnie jako akcjonariusza nie bardzo się opłaca emisja akcji, obligacje też są drogie, więc wolałbym to sfinansować długiem" - powiedział Kliniewski.

"Mamy trochę tarczy podatkowej do odliczenia. Dla każdego podmiotu akwizycja przez Hygienikę czy połączenie z Hygieniką oznacza ulgę podatkową przez kolejne kilka lat, bo Hygienika przez ostatnie lata traciła i to jest prawie 30 mln zł do odliczenia od podatku" - dodał.

Hygienika działa w branży higieniczno-kosmetycznej. Jest dostawcą wyrobów higieny dziecięcej i kobiecej, dystrybutorem artykułów chemii gospodarstwa domowego oraz produktów kosmetycznych. Firma koncentruje się też na projektowaniu i produkcji pieluszek dziecięcych oraz produktów higieny kobiecej takich, jak podpaski i wkładki higieniczne. Produkty oferowane przez Hygienika dostępne są też w krajach Europy Środkowej i Wschodniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.