Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

I półrocze 2017 r. w Stokrotce: 21 nowych sklepów, 5-tka Market i poszukiwanie inwestora

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 20-07-2017, 12:00
I półrocze 2017 r. w Stokrotce: 21 nowych sklepów, 5-tka Market i poszukiwanie inwestora
Jeden ze sklepów Stokrotki. Fot. materiały prasowe Stokrotki

Sieć sklepów Stokrotka otworzyła w pierwszym półroczu 2017 roku 21 nowych sklepów, w tym pierwszy sklep w nowym formacie convenience o nazwie 5-tka Market. Emperia Holding ogłosiła również swoje plany poszukiwania inwestora, który wsparłby jej dalszy rozwój.

Przychody ze sprzedaży Emperii Holding S.A. w 2016 roku wyniosły 2 450 750 tys. zł i były o 17,9% wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wynik netto za 2016 rok wyniósł 50.551 tys. zł i był wyższy o 4,5% niż w roku ubiegłym.

Sieć detaliczną Stokrotka na koniec 2016 roku tworzyło łącznie 372 sklepów detalicznych, (na koniec 2015 roku Stokrotka miała 327 sklepów). W 2016 roku otwarto łącznie 53 sklepy (w tym 18 sklepów franczyzowych), zaś 8 sklepów zostało zamknięte.  

W styczniu Stokrotka osiągnęła wstępne wyniki sprzedaży towarów na poziomie 188 mln zł i były one wyższe od osiągniętej sprzedaży towarów w styczniu 2016 roku o ok. 4,7 proc. W styczniu otworzono trzy sklepy: 2 markety oraz 1 sklep franczyzowy. Łączna liczba sklepów na koniec stycznia 2017 roku wyniosła 375.  

Zarząd Emperia Holding S.A. informował również na początku 2017 roku, że dyrektor UKS określił zobowiązanie podatkowe spółki w podatku dochodowym od osób prawnych za rok 2011 w wysokości ponad 142,4 mln zł. Poza tym spółka zobowiązana jest do naliczenia i zapłaty odsetek za zwłokę od w/w zobowiązania, które na dzień doręczenia decyzji (31 stycznia br.) wynoszą ponad 52,3 mln zł. Emperia informowała, że odwoła się od decyzji.

W lutym Dariusz Kalinowski, prezes Emperii Holding zapowiedział plany otworzenia do końca 2017 roku 90 sklepów, w tym 15 supermarketów, 40 marketów i 35 sklepów franczyzowych. Dodał, że część sklepów otwierana będzie na działkach zakupionych przez spółkę:  – Do tej pory w rozwoju liczby placówek opieraliśmy się na wynajmie. Od 2017 roku modyfikujemy częściowo naszą strategię rozwoju: będziemy kupować działki i budować na nich obiekty. Dotyczyć to będzie od 10 do 15 proc. wszystkich nowych lokalizacji. Pozostałe sklepy nadal będziemy wygrywać w przetargach i dostosowywać do naszych wymagań – tłumaczył Kalinowski.

W lutym wstępne wyniki sprzedaży towarów w sieci Stokrotka kształtowały się na poziomie 186 mln zł i były one wyższe od osiągniętej sprzedaży towarów w lutym 2016 roku o ok. 2,0%. Otworzono 2 markety.  

W marcu wstępne wyniki sprzedaży towarów były na poziomie 213 mln zł. W porównaniu do sprzedaży w marcu 2016 były one wyższe o ok. 1,6%. Otworzono 6 sklepów: 3 markety oraz 3 sklepy franczyzowe.   

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 226) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH