Iceland chce wejść do Polski. Brytyjska sieć szuka partnerów

Brytyjska sieć hiper- i supermarketów Iceland Foods, specjalizująca się w sprzedaży żywności mrożonej chce wejść na polski rynek. Jak dowiedział się serwis www.portalspozywczy.pl operator poszukuje od kilkunastu miesięcy partnerów w Polsce, Czechach i na Węgrzech.
Placówki handlowe Iceland Foods działają w specyficznym koncepcie, skupiając się na sprzedaży żywności mrożonej i chłodzonej. Tylko w poprzednim roku na półki sklepów trafiło ok. 200 nowych, mrożonych produktów spożywczych.
Na koniec marca 2011 r. brytyjska spółka zarządzała siecią 796 sklepów pod szyldami Iceland Foods i Cooltrader.
Jak informował już serwis Justfood, sieć Iceland Foods otworzyła w styczniu w kooperacji z lokalnym partnerem franczyzowym, firmą Czechfrost swój pierwszy sklep w Pilźnie w Czechach. Testowa placówka ma 2,5 tys. mkw. powierzchni handlowej.
Rynek czeski ma być platformą do ekspansji na pozostałe rynki regionu Europy Wschodniej.
W poprzednim roku finansowym (zakończonym 25 marca 2011 r.) sprzedaż firmy Iceland Foods Group Limited wzrosła o 5,9 proc. do 2,4 mld funtów, podczas gdy zysk netto przed opodatkowaniem wzrósł o 14,8 proc. do 155,5 mln funtów. Sieć otworzyła w ubiegłym roku 21 sklepów.
Czytaj o ekspansji zagranicznych sieci w Polsce: Szef Maxima Grupe: W Polsce chcemy rozwijać się poprzez akwizycje


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (1)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (1)