Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

IGD: 5 globalnych trendów w handlu detalicznym w 2019 r.

IGD Retail Analysis przedstawiło prognozy najważniejszych trendów w sprzedaży detalicznej na rok 2019. Według analityków tej firmy, rynek handlu zdominują m.in.: działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, technologie Big Data i trendy health & wellness, czy łączenie kanałów online i offline.

IGD: 5 globalnych trendów w handlu detalicznym w 2019 r.
fot. Shutterstock

Analitycy IGD spodziewają się, że więcej sprzedawców detalicznych wykorzysta zbiory danych klientów, sztuczną inteligencję (AI) i uczenie maszynowe na poziomie sklepu, aby zwiększyć przychody i zadowolenie klientów.

- Detaliści będą wykorzystywać coraz to większe ilości danych o tym, co sprzedajemy, o tym, gdzie robić zakupy i o poziomach zapasów, aby podejmować bardziej świadome decyzje. Niektóre decyzje będą podejmowane wyłącznie przez AI – prognozuje IGD.

Aby w pełni wykorzystać zalety sztucznej inteligencji, sprzedawcy detaliczni i producenci będą coraz bardziej potrzebować wymiany danych i wspólnie pracować nad inicjatywami skoncentrowanymi na klientach.

- Sądzimy, że w 2019 roku , że sprzedawcy detaliczni i marki będą starali się różnicować i ustanawiać wyższe standardy w zakresie zagadnień zrównoważonego rozwoju. Detaliści będą chcieli pokazać, że wyznają silne wartości i że dobre uczynki są tak samo ważne jak zyski – oceniają analitycy. .

Kolejna fala innowacyjnych, wiodących sprzedawców detalicznych i marek będzie chciała redukować swój wpływ na środowisko. Przykładem może być firma M&S, która do 2025 roku chce zostać wiodącym światowym sprzedawcą w zakresie angażowania i wspierania klientów w zakresie zrównoważonego życia. – Sieci będą dążyć do stworzenia pozytywnego wpływu na środowisko i społeczeństwo. To może kształtować ich wizerunek i pomóc w budowaniu lojalności – ocenia IGD.

Zdaniem analityków IGD, fizyczne sklepy nadal mają przewagę nad internetowymi, ponieważ dają możliwość osobistego wyboru, kupowania produktów impulsowych oraz przynoszą natychmiastową satysfakcję z zakupów. - Spodziewamy się, że sklepy zwiększą swoją przewagę nad kanałem online. Będą rozszerzać swoje możliwości, na przykład dzięki technologii, która ułatwi znajdowanie przedmiotów, przekaże więcej informacji o produktach i pozwoli klientom otrzymać nagrody oraz promocje – napisali analitycy w raporcie.

Ponadto, detaliści będą wprowadzać innowacyjne technologie, które pomogą w zakupach, usprawnią zarządzanie zapasami i sprawią, że ​​zakupy będą szybsze i bardziej płynne.

- Większość kupujących aspiruje do dobrego jedzenia i życia, ale aspiracje nie zawsze przekładają się na działanie. Wierzymy, że klienci będą bardziej świadomi wpływu żywności na zdrowie, a wspieranie ich zarówno w wyglądzie i dobrym samopoczuciu będzie głównym priorytetem dla detalistów i ich dostawców – ocenia IGD. - Spodziewamy się, że więcej sprzedawców detalicznych będzie kształcić, informować i nagradzać kupujących za zdrowsze życie – dodają.

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    IGD Retail Analysis RSS ALERT    /    IGD RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.211.150
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.