Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

IH wykryła nieprawidowości w przedświątecznych promocjach

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 13-06-2012, 13:26

Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Łodzi przeprowadził kontrole w 10 placówkach zlokalizowanych na terenie województwa łódzkiego prowadzących m.in. sprzedaż produktów w tzw. "promocji" w okresie przedświątecznym Wielkanocnym. W trakcie prowadzonych czynności kontrolnych nieprawidłowości stwierdzono w 7 placówkach, co stanowiło aż 70 proc. badanych.

Kontrolą objęto: 9 placówek należących do sieci handlowych oraz 1 placówkę nienależącą do sieci handlowych. Celem kontroli było sprawdzenie prawidłowości i rzetelności stosowania promocji w obszarze artykułów żywnościowych przez producentów i przedsiębiorców działających w sieciach handlowych oraz poza sieciami, a także sprawdzenie przestrzegania w handlu detalicznym przepisów określających sposób podawania konsumentom informacji o stosowanych cenach promowanych produktów.

W trakcie prowadzonych czynności kontrolnych nieprawidłowości stwierdzono w 7 placówkach, co stanowiło 70 proc. badanych, w tym w 6 sklepach należących do sieci handlowych i 1 nienależącym do sieci. Sprawdzo o m.in. rzetelność promocji, daty przydatności produktów do spożycia oraz przyrządy pomiarowe.

W wyniku przeprowadzonych badań oraz dokonanych w trakcie kontroli oględzin opakowań jednostkowych zakwestionowano ogółem 3 partie towarów o łącznej wartości 103 zł w sklepach należących do sieci handlowych, co stanowiło 9,7 proc. partii badanych. Wśród kwestionowanych towarów były: ryż naturalny brązowy, makaron krajanka, konserwa z boczkiem.

W zakresie przestrzegania przepisów o cenach kontrolą objęto 114 partii artykułów żywnościowych, z których zakwestionowano 63 partie (55,3 proc.).

Więcej na:

www.dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • gość 14-06-2012, 10:13:
Co z tej informcaji wiemy, ano NIC. Nie wiemy jakie , konkretnie, nieprawidłowości stwierdzono, na jakich towarach i jakich producentów. Nie wiemy jakie zastosowane zostały niedozwolone chwyty marketingowe w promocjach i w jakich sieciach. Nie wiemy zatem, czy PIH sieje propagandę ile ma pozytywnych wyników i czemu mają takie informacje służyć i komu bo jak wiem to powinni służyć konsumentowi. Z takich informcji konsument nic nie wie , jedynie to, że wydaje pieniądze w podatkach na utrzymywanie inspekcji niepotrzebnie.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.