Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

IH wykryła nieprawidowości w przedświątecznych promocjach

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 13-06-2012, 13:26

Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Łodzi przeprowadził kontrole w 10 placówkach zlokalizowanych na terenie województwa łódzkiego prowadzących m.in. sprzedaż produktów w tzw. "promocji" w okresie przedświątecznym Wielkanocnym. W trakcie prowadzonych czynności kontrolnych nieprawidłowości stwierdzono w 7 placówkach, co stanowiło aż 70 proc. badanych.

Kontrolą objęto: 9 placówek należących do sieci handlowych oraz 1 placówkę nienależącą do sieci handlowych. Celem kontroli było sprawdzenie prawidłowości i rzetelności stosowania promocji w obszarze artykułów żywnościowych przez producentów i przedsiębiorców działających w sieciach handlowych oraz poza sieciami, a także sprawdzenie przestrzegania w handlu detalicznym przepisów określających sposób podawania konsumentom informacji o stosowanych cenach promowanych produktów.

W trakcie prowadzonych czynności kontrolnych nieprawidłowości stwierdzono w 7 placówkach, co stanowiło 70 proc. badanych, w tym w 6 sklepach należących do sieci handlowych i 1 nienależącym do sieci. Sprawdzo o m.in. rzetelność promocji, daty przydatności produktów do spożycia oraz przyrządy pomiarowe.

W wyniku przeprowadzonych badań oraz dokonanych w trakcie kontroli oględzin opakowań jednostkowych zakwestionowano ogółem 3 partie towarów o łącznej wartości 103 zł w sklepach należących do sieci handlowych, co stanowiło 9,7 proc. partii badanych. Wśród kwestionowanych towarów były: ryż naturalny brązowy, makaron krajanka, konserwa z boczkiem.

W zakresie przestrzegania przepisów o cenach kontrolą objęto 114 partii artykułów żywnościowych, z których zakwestionowano 63 partie (55,3 proc.).

Więcej na:

www.dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • gość 14-06-2012, 10:13:
Co z tej informcaji wiemy, ano NIC. Nie wiemy jakie , konkretnie, nieprawidłowości stwierdzono, na jakich towarach i jakich producentów. Nie wiemy jakie zastosowane zostały niedozwolone chwyty marketingowe w promocjach i w jakich sieciach. Nie wiemy zatem, czy PIH sieje propagandę ile ma pozytywnych wyników i czemu mają takie informacje służyć i komu bo jak wiem to powinni służyć konsumentowi. Z takich informcji konsument nic nie wie , jedynie to, że wydaje pieniądze w podatkach na utrzymywanie inspekcji niepotrzebnie.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 834) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH