Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ikea i Tesco najczęściej odwiedzanymi sieciami handlowymi

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 03-12-2012, 09:54
Ikea i Tesco najczęściej odwiedzanymi sieciami handlowymi

Ikea i Tesco wśród sieci handlowych oraz Starbucks i resturacje McDonald's są najczęściej odwiedzanymi miejscami przez polskich użytkowników serwisu Foursquare, wynika z raportu Interactive Research Center.

Sieci handlowe, restauracje i fast-foody oraz galerie handlowe są jednymi z najbardziej popularnych segmentów odwiedzanych przez konsumentów usług geolokalizacyjnych. W zestawieniu 10 najczęściej przez nich odwiedzanych miejsc znalazły się sieć kawiani Starbucks (ponad 16 tys. check-in), galeria handlowa Złote Tarasy (ponad 15 tys. check-in), centrum handlowe Arkadia (ponad 10 tys. check-in), sieć restauracji McDonald's (blisko 10 tys. check-in) oraz sieci sklepów IKEA (blisko 8 tys. check-in) oraz Tesco (7,5 tys. check-in).

W rankingu TOP 10 odwiedzanych w sieci sieci sklepów znalazły się: Ikea, Tesco, Empik, Carrefour, Lidl, Alma, Piotr i Paweł, Biedronka, Auchan i Real.

Internauci najczęściej wracają do ulubionych galerii handlowych. Jest to segment, który charakteryzuje się największą lojalnoscią użytkowników usług geolokalizacyjnych. Wysoką powracalnością cieszą się również sieci handlowe, wśród których najbardziej lojalnych konsumentów miała sieć marketów Piotr i Paweł, na kolejnych miejscach znalazły się m.in. Alma, Biedronka, Real, i Tesco.

Największy udział w aktywności zaobserwowany został w Warszawie (38,3 proc.), Krakowie (9,4 proc.) oraz Poznaniu (5,7 proc.).

- Osoby, które korzystają z usług geolokalizacyjnych w sklepach i galeriach handlowych to hiperaktywni użytkownicy mediów społecznościowych. Posiadają aktywne konta na serwisach Facebook (82 proc. ) i Twitter (30 proc.), a informacje o tym że są właśnie w sklepie i robią zakupu docierają do kilkuset ich znajomych. Problem polega na tym, że korzystają z geolokalizacji gdyż przeważnie się nudzą czekając w kolejce do kasy - mówi Marcin Krzosek z agencji badawczej Interactive Research Center.

Badanie "Jaki jest potencjał użytkowników usług geolokalizacyjnych" zrealizowane zostało na próbie 3 227 aktywnych użytkowników usługi Foursquare w okresie sierpień-wrzesień 2012. Badanie zostało zrealizowane przez agencję badawczą Interactive Research Center we współpracy z agencją Socialhive.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH