Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

IKEA wycofała się z programu dobrostanowego CIWF dla mięsa drobiowego

  • Autor: portalspozywczy.pl/CIWF/KIPDiP
  • Data: 08-01-2018, 15:18
IKEA wycofała się z programu dobrostanowego CIWF dla mięsa drobiowego
fot. shutterstock

IKEA, która posiada w swoich sklepach restauracje serwujące mięso drobiowe, ogłosiła, że wycofuje się z programu 'Good Chicken Award' realizowanego przez organizację Compassion in World Farming’s (CIWF). Sieć przyznaje, że część sklepów "nie sprostała wszystkim wyzwaniom programu". Podczas gdy ekolodzy nie kryją rozczarowania decyzją Szwedów, branża drobiarska przekonuje, że decyzja IKEI może zwiastować osłabienie presji wywieranej na producentów mięsa.

- IKEA Food Services AB przyznaje, że część sklepów IKEA, którym organizacja Compassion in World Farming przyznała nagrodę Good Chicken Award, "niestety nie sprostała wszystkim wyzwaniom i dlatego wycofała się z tej inicjatywy" - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Paulina Nesteruk, Kierownik ds. Komunikacji Zewnętrznej Biura prasowego IKEA Retail w Polsce.

Jak podaje CIWF oddziały IKEI w Belgii, Niemczech, Czechach, Portugalii, Danii, Finlandii, Francji, na Węgrzech i na Słowacji dokonały "niewielkich postępów w zakresie wprowadzania wyższych standardów dobrostanu." W programie pozostały jednak oddziały IKEA we Włoszech i Szwajcarii. Sieć poinformowała, że w programie nie uczestniczyły placówki IKEA znajdujące się w Polsce.

Szef CIWF Philip Lymbery nie ukrywał swojego rozczarowania decyzją IKEI o wycofaniu się z programu 'Good Chicken Award'.

- W czasach kiedy wiele firm czyni wysiłki na rzecz dobrostanu kurczaków, jeden z naszych dwóch kluczowych partnerów biznesowych z branży spożywczej zdecydował się na krok w bok - można przeczytać w oświadczeniu na stronie CIWF.

Lymbery stwierdził ponadto, że poziom ambicji IKEI "zmalał", a brak postępów sieci jest "rozczarowujący". 

Współpraca IKEA z CIWF trwa od 2008 roku. Efektem była m.in. decyzja o wycofaniu się sieci ze stosowania jaj z chowu klatkowego w większości europejskich oddziałów. Konsekwencją tej decyzji było opracowanie "mapy drogowej" działań na rzecz wprowadzania wyższych kryteriów dobrostanu kurczaków.

IKEA przekonuje, że, mimo rezygnacji z programu CIWF, nadal aktywnie działa na rzecz dobrostanu zwierząt.

- W IKEA wierzymy, że wszystkie zwierzęta z naszego łańcucha dostaw powinny mieć możliwość godnego życia i zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju proaktywnie pracujemy na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt. Podzielamy wizję organizacji Compassion in World Farming, dotyczącą poprawy jakości życia zwierząt, które są wykorzystywane w łańcuchu produkcji żywności. Po dwóch latach badań i dzięki zaangażowaniu interesariuszy rozwinęliśmy globalny standard Better Programmes, którego celem jest zapewnienia dobrostanu wszystkich gatunków zwierząt w naszym łańcuchu dostaw, w tym kurczaków - dodaje Nesteruk.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 723) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.