Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

IKEA: Zmniejszamy ilość marnowanej żywności, rozszerzamy ofertę dań roślinnych

Niezrównoważona konsumpcja i zmiany klimatyczne to jedne z największych wyzwań globalnych, jakie obecnie przed nami stoją. IKEA zidentyfikowała je w swojej strategii zrównoważonego rozwoju, podkreślając tym samym ich priorytetowość oraz wyznaczając sobie ambitne cele i konkretne działania – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marcin Chybowski, Food Safety & Sustainability Leader, IKEA Retail w Polsce.

IKEA: Zmniejszamy ilość marnowanej żywności, rozszerzamy ofertę dań roślinnych
Marcin Chybowski, Food Safety and Sustainability Specialist, IKEA Retail w Polsce. Fot. PTWP

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 22-11-2019, 11:09

– Każdego roku w Polsce wyrzuca się aż 9 mln ton jedzenia. Problem ten dotyka nie tylko indywidualnych konsumentów, ale także branżę przetwórców, producentów i gastronomię. W Polsce odpady żywnościowe odpowiadają za emisję gazów cieplarnianych na poziomie 16,5 mln ton CO2eq. Stanowi to ponad połowę łącznej emisji gazów generowanych w naszym kraju przez rolnictwo – mówi Marcin Chybowski, Food Safety & Sustainability Leader, IKEA Retail w Polsce.

– Tak istotny problem wymaga tworzenia rozwiązań i narzędzi pozwalających wyeliminować lub przynajmniej istotnie zmniejszyć ilość marnowanej żywności. Dlatego pierwsze sklepy IKEA już w lutym 2017 r. przystąpiły do globalnej inicjatywy IKEA Food Waste Watcher – programu pozwalającego na redukcję odpadów żywnościowych na etapie przygotowania posiłków dla klientów w restauracjach i bistro IKEA. Pozostałe placówki dołączyły do projektu w 2018 r. – informuje.

– Od września 2018 do września 2019 udało się zaoszczędzić 110 ton żywności w 11 sklepach IKEA, co odpowiada ponad 250 000 posiłków o wartości przekraczającej 300 000 euro. Program Food Waste Watcher w tym okresie pozwolił również ograniczyć łączną emisję CO2 o 480 ton. Tak wysokie efekty są dowodem na istotność znaczenia tego typu inicjatyw, nie tylko dla biznesu, ale również dla środowiska i klimatu – dodaje.

Tłumaczy, że program opiera się na kilku prostych krokach. – Pierwszym z nich jest rzetelne rejestrowanie wytwarzanych odpadów. Jedzenie, które nie zostało wykorzystane i ma być wyrzucone, najpierw zostaje zważone, a później przypisane do odpowiedniej kategorii. Następnie, określana jest przyczyna wyrzucenia – na przykład nieprawidłowe przechowywanie, nadprodukcja ze względu na źle oszacowane zapotrzebowanie czy innego rodzaju błędy. Ostatnim krokiem jest wygenerowanie raportu, który pokazuje najczęstsze przyczyny marnowania żywności, koszt oraz łączną wagę utylizowanego jedzenia. Analiza zestawienia pozwala na zapobieganie wytwarzania dużej ilości odpadów i eliminowanie przyczyn marnowania w kolejnych okresach – opowiada przedstawiciel IKEI.

więcej informacji:

Marcin Chybowski RSS ALERT    /    IKEA RSS ALERT    /    CSR RSS ALERT    /    marnowanie żywności RSS ALERT    /    dania roślinne RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    FRSiH 2019 RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Marta 2019-11-28 12:01:27
    Ogromne gratulacje dla IKEA.
  • Olaf 2019-12-02 12:47:43
    Pan Marcin bardzo mądrze mówi.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.182.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.