Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

IMM: Biedronka, Lidl i Tesco wyróżniają się mediach społecznościowych

Niemal 90 proc. materiałów na temat TOP 10 sieci handlowych w I półroczu 2016 roku opublikowano w social media. Prawie 8,5 mln interakcji świadczy o dużym zaangażowaniu internautów w proces zakupowy, który znacznie wykracza poza przestrzeń sklepu – wynika z najnowszego badania IMM. Biedronka prowadzi liczbą publikacji (110 tys.) oraz udostępnień (2,3 mln), tuż za nią Lidl i Tesco.

Z danych IMM wynika, że połowę benchmarkowego tortu w pierwszym półroczu 2016 podzieliły między sobą Biedronka i Lidl. Sieć Jeronimo Martins, która była w analizowanym okresie liderem zestawienia, zebrała 28,4% wszystkich wzmianek na temat sieci. Na drugim i trzecim miejscu znalazły się Lidl (23,8%) oraz Tesco (17,4%). Pierwszą dziesiątkę najsilniejszych medialnie marek z branży handlowej zamykają Real i Piotr i Paweł (odpowiednio 2,6 i 2,7%) oraz Intermarche (2,4%).

Jak wynika z porównania najaktywniejszych źródeł publikacji w IMM, Facebook i Twitter to dwa najpopularniejsze media, w których klienci dzielą się opiniami na temat sieci handlowych, szukają informacji na temat oferowanych produktów i wymieniają się informacjami na ich temat.

Facebook jest bezkonkurencyjny – to właśnie tutaj według danych IMM pojawia się najwięcej informacji. Pokazuje to, jak ważna jest obecność sieci handlowych w tym popularnym serwisie w postaci m.in. aktualnych ofert, promocji, czy konkursów, ale co najważniejsze – bieżącej reakcji na wpisy internautów. Aktywność klientów sieci handlowych w mediach społecznościowych może bowiem w równym stopniu zaowocować pozytywnymi reakcjami kupujących, jak i groźnym dla każdej marki bojkotem konsumenckim.

Z badania „Lubię to czy  Kupuję to” przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej wynika, że 43 proc. użytkowników social mediów „lajkuje” różne marki. Nieco częściej robią to kobiety niż mężczyźni (6 p.p. przewagi). Niemal co drugi polski internauta śledzi marki w social mediach, 46 proc. użytkowników poznaje je dzięki nim, zaś 60 proc. badanych poszukuje informacji o markach i treści przez nie udostępnianych. Zatem to, co internauci znajdą w sieci, może znacząco zaważyć na ich decyzjach zakupowych.

Polacy lubią się dzielić – także informacjami na temat swoich zakupów. Wśród interakcji z treściami na ten temat, zdecydowanie prowadzą udostępnienia – w I półroczu wynoszą aż 71% wszystkich reakcji internautów. Wśród wszystkich udostępnień prawie połowę stanowią te, które dotyczą Biedronki. Kolejne miejsca zajmują Żabka oraz Lidl (odpowiednio 23% i 16% całości).

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Biedronka RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    Facebook RSS ALERT    /    media społecznościowe RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Artmetic 2016-07-31 23:51:11
    Prowadzenie stron społecznościowych: artmetic.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.144.100.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.