Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Indie: Walmart przegrywa z lokalną konkurencją. Rezygnuje z rozwoju supermarketów

Amerykański gigant zwolnił w Indiach jedną trzecią kadry zarządzającej wysokiego i średniego szczebla. Indyjskie media zgodnie uważają, że Walmart nie wytrzymał konkurencji, dlatego rezygnuje z rozwoju supermarketów. Firma skupi się na sprzedaży internetowej.

Indie: Walmart przegrywa z lokalną konkurencją. Rezygnuje z rozwoju supermarketów
fot. unsplash.com

Autor: PAP
Data: 14-01-2020, 13:12

Zwolnienia dotknęły 56 osób, z czego 8 pracowników należało do najwyższego szczebla indyjskiego oddziału firmy. Agencja Reutersa powołując się na anonimowe źródła podała, że zwolnienia dotyczyły przede wszystkim działu zajmującego się infrastrukturą indyjskiego Walmartu. Źródła dziennika The Economic Times mówią o likwidacji centrów magazynowych w Bombaju i zmianie strategii przedsiębiorstwa na sprzedaż w internecie.

Szef indyjskiego oddziału Krish Iyer potwierdził zwolnienia, lecz zaprzeczył zmianom strategii Walmartu.

Amerykanie weszli do Indii w 2007 r., kiedy razem z indyjskim koncernem Bharti otworzyli pierwsze supermarkety w formacie tzw. cash and carry. Placówki Walmartu to hurtownie przeznaczone dla właścicieli małych firm, sklepów i hotelarzy. Indyjskie prawo zakazuje zagranicznym firmom sprzedaż detaliczną, chroniąc małe, rodzinne sklepy nazywane powszechnie "kiranami".

Szacuje się, że w Indiach jest ok. 12 mln sklepów kirana, które mają ok. 95 proc. rynku detalicznego sprzedającego artykuły spożywcze. "Kolejne rządy, niezależnie od opcji politycznej, chroniły właścicieli tych sklepów" - mówi PAP Vishal Sharma z rządowego instytutu badawczego Niti Aayog, kształtującego politykę gospodarczą kraju. "To sklepy rodzinne i właściciele znają wszystkich w okolicy. Nie można ich lekceważyć" - podkreśla.

Indyjski rynek detaliczny jest warty ok. 670 mld USD. W 2013 r. brytyjskie Tesco razem z indyjskim koncernem Tata zaczęło otwierać supermarkety - ekspansja zakładała otwarcie 200 sklepów do 2020 r. Rok po wejściu Tesco do Indii, kraj opuściły francuskie sieci Carrefour i Auchan. Pierwsza sieć zamknęła sklepy typu cash and carry, a druga nie porozumiała się w sprawie spółki joint-venture z indyjskim partnerem. Dla Francuzów barierą był zakaz samodzielnego prowadzenia sklepów detalicznych.

W tym samym czasie Walmart parł do przodu i w 2013 r. wykupił indyjskiego partnera Bharti, by samodzielnie prowadzić operacje w Indiach. Konsekwencją tego ruchu był zakaz handlu detalicznego. Do marca 2019 r. indyjski Walmart zanotował straty na ponad 300 mln USD.

"Możliwe, że Walmart miał plany wejścia w sprzedaż detaliczną jak tylko zmienią się przepisy" - tłumaczy w biznesowym serwisie LiveMint.com redaktor Anant Vijay Kala. "Wtedy firma miałaby już przygotowaną infrastrukturę" - podkreśla. Jego zdaniem Walmart popełnił błąd, który teraz naprawia.

więcej informacji:

WalMart RSS ALERT    /    Indie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.214.184.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.