Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

InPost podpisał strategiczną umowę z E.Leclerc we Francji

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/ pr
  • Data: 05-07-2016, 10:36
InPost podpisał strategiczną umowę z E.Leclerc we Francji
fot. shutterstock

Sieć marketów E.Leclerc, lider sektora dystrybucyjnego we Francji, oraz InPost posiadający największą sieć Paczkomatów na świecie, zawarły umowę na instalację 900 urządzeń w sklepach sieci E.Leclerc we Francji (w tym 400 do końca 2016 roku). Będą one służyć nie tylko do odbioru zamówień złożonych we własnych witrynach handlowych sklepów E.Leclerc, ale też do wygodnego odbioru innych przesyłek.

W ramach umowy, francuski oddział InPostu zobowiązał się dostarczyć 400 urządzeń do sklepów stacjonarnych E.Leclerc do końca roku 2016. InPost jest w stanie wypełnić ten popyt, ponieważ jest jedynym graczem rynkowym w swoim segmencie, który jest jednocześnie producentem Paczkomatów. Dzięki umowie InPost tylko w bieżącym roku podwoi swoją sieć Paczkomatów na terenie Francji. 

Porozumienie oznacza również stopniową integrację rozwiązań InPost z platformami sprzedaży internetowej E.Leclerc oraz otwarcie Paczkomatów na zamówienia wykonane w e-sklepach poszczególnych punktów sieci E.Leclerc. Jeszcze w tym roku klienci, kupujący w witrynach internetowych E.Leclerc: lekarstwa bez recepty, wina, artykuły sportowe, multimedia i produkty optyczne, będą mogli korzystać z nowej usługi, zlokalizowanej w sklepach E.Leclerc.

Umowa z E.Leclerc jest dużym krokiem na drodze do realizacji celu biznesowego InPostu: posiadania 2000 urządzeń we Francji do końca 2018 roku. Cel ten został postawiony w oparciu o dojrzałość zakupową rynku francuskiego: w ciągu ostatniego roku aż 91 proc. Francuzów dokonało zakupu online. Powodem, który pozwala pozytywnie myśleć o realizacji tego celu, są złe opinie i narzekania klientów na problemy, które sprawiały tradycyjne sposoby dostaw. Przestały one odpowiadać potrzebom klientów pod względem ceny oraz jakości. Badania wykonane dla InPost we Francji wskazywały, że 55 proc. e-klientów uważało odbiór paczki na poczcie za stratę czasu, a 91 proc. chciało, aby odbiór przesyłki mógł być zrealizowany przy okazji jakiejś innej czynności, np. codziennych zakupów (źródło: „Le temps de la livraison”, badanie wykonane przez Opinionway na zlecenie InPost, marzec 2015).

E.Leclerc posiada 652 sklepów własnych i 499 zrzeszonych we Francji, co czyni go liderem sektora dystrybucyjnego w tym kraju. W 2015 r. firma odnotowała obroty w wysokości 35,6 miliard euro (nie licząc sprzedaży paliw), co daje jej 20,2 proc. udział w rynku.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH