Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

InPost sfinalizował przejęcie Polskiej Grupy Pocztowej

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 02-01-2015, 11:41
InPost sfinalizował przejęcie Polskiej Grupy Pocztowej
Rafał Brzoska, prezes zarządu InPost (fot. Andrzej Wawok)

InPost poinformował w piątek 2 stycznia 2015 r. o sfinalizowaniu przejęcia 100 proc. akcji Polskiej Grupy Pocztowej. Spółki zintegrowały swoje struktury operacyjne, a formalne przejęcie akcji stanowiło ostatni etap w procesie akwizycji PGP.

- Formalne połączenie z PGP jest zwieńczeniem bardzo owocnego roku dla obu spółek w zakresie obsługi przesyłek w Polsce. Zarówno InPost, jak i PGP pozyskały wiele kontraktów z masowymi nadawcami i wygrały liczne przetargi publiczne. Dzięki powolnej liberalizacji rynku pocztowego w Polsce oraz działalności prywatnych operatorów zyskuje Państwo Polskie, które - nie tracąc na jakości - oszczędza miliony złotych w ramach środków publicznych, a także wszyscy Polacy, którzy nie muszą obawiać się kolejnych podwyżek cen listów, a jednocześnie mogą korzystać z najnowszych rozwiązań technologicznych - komentuje Rafał Brzoska, prezes InPost.

Jak przypomina InPost w swoim komunikacie, spółka w ostatnim czasie wygrała przetargi na obsługę korespondencji rządowego Centrum Usług Wspólnych o wartości 33 mln zł oraz KRUS - wycenionego na niemal 23 mln zł. Ponadto InPost wraz z PGP od roku realizuje obsługę korespondencji sądów powszechnych i prokuratur. Dwuletni kontrakt ma wartość niemal 500 mln zł i obejmuje 100 mln przesyłek.

- Przed nami konkurs na operatora wyznaczonego. Obecnie analizujemy warunki określone przez UKE. Prowadzimy także rozmowy w sprawie rozważanego przejęcia spółki Inforsys, to może jednak nastąpić w drugiej połowie 2015 roku, po debiucie InPost na GPW - mówi Rafał Brzoska.

InPost na koniec trzeciego kwartału 2014 roku realizował kontrakty na obsługę korespondencji na rzecz 2,6 tys. przedsiębiorstw w Polsce, zarówno instytucji publicznych, jak i firm prywatnych. Oznacza to wzrost o 20 proc. od początku 2014 r. InPost dysponuje siecią ponad 8,3 tys. punktów obsługi klienta w całej Polsce. W 2013 roku liczba przesyłek obsłużonych przez InPost wyniosła około 240 mln sztuk, zaś w 2014 roku poziom ten wzrósł do 300 mln sztuk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • nick 04-01-2015, 20:44:
JAK są tacy dobrzy niech zaczną płacić podatki w Polsce

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH