REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

InPost: Słabsze wyniki w I półroczu niż przed rokiem

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 02-10-2016, 09:39
InPost: Słabsze wyniki w I półroczu niż przed rokiem
Fot. InPost

Grupa InPost wypracowała w I półroczu 2016 r. 237,9 mln zł przychodów ze sprzedaży i 96 mln zł straty netto. Rok wcześniej wyniki wyniosły odpowiednio: 269,8 mln zł i 9,5 mln zł zysku netto.

REKLAMA

Przychody Grupy InPost w II kwartale 2016 roku wyniosły 107 mln zł i były niższe r/r o 24 proc.

Wśród usług Grupy InPost najwyższą dynamikę osiągnęły listy polecone e-commerce (w tym Allegro Polecone InPost), których wolumen wzrósł r/r o 218 proc. i osiągnął liczbę 1,7 mln listów w II kwartale b.r.  Wyniki – wyższe niż w I kwartale br. – odnotowały również dostawy przesyłek do Paczkomatów z wolumenem na poziomie 5,4 mln wyższym r/r o 89 proc., oraz usługi InPost Kurier, które osiągnęły 4 mln przesyłek – o 44 proc. więcej niż w I kwartale br.

Segment listowy w II kwartale kontynuował trend spadkowy wolumenu listów (-59 proc. r/r) w efekcie zakończenia w I kwartale kontraktu na obsługę korespondencji sądowej oraz decyzji części klientów z sektora przedsiębiorstw o zmniejszeniu ilości listów obsługiwanych przez Grupę InPost. Pomimo podjętej restrukturyzacji segmentu nie osiągnięto oczekiwanych efektów, które zapewniłyby jego rentowność, a zarząd podjął decyzję o zakończeniu tradycyjnej działalności listowej z dniem 1 sierpnia br.

- Wyniki Grupy InPost w drugim kwartale br. są efektem dwóch przeciwstawnych trendów rynkowych oraz naszej na nie reakcji. Z jednej strony obserwujemy dalszy dynamiczny wzrost rynku e-commerce, który przekłada się na znakomite wyniki naszej działalności kuriersko-paczkomatowej. Przychody
z priorytetowego dla nas sektora e-commerce w drugim kwartale wzrosły rok do roku ponad
3,5-krotnie, a ich dynamika wynikała bezpośrednio z dalszego wzrostu popularności naszych usług dedykowanych dostawcom i klientom handlu elektronicznego. Co ważniejsze – segment kuriersko-paczkomatowy istotnie zwiększył swoją rentowność na poziomie wyniku EBITDA osiągając marżę 13,4 proc., w porównaniu z 9 proc. w pierwszym kwartale br. Jest to dla nas kluczowy wskaźnik trafności decyzji o koncentracji działalności na obsłudze rynku e-commerce - mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy InPost.

Jest też druga strona medalu – tradycyjna działalność listowa, która od początku roku była pod presją malejących wolumenów i agresywnej polityki cenowej Poczty Polskiej. Pomimo podjętej restrukturyzacji wyniki segmentu uległy dalszej degradacji bez perspektyw na poprawę nawet w dłuższym horyzoncie czasowym. - Dlatego też podjęliśmy decyzję o likwidacji tej działalności z dniem 1 sierpnia br., a poniesione jednorazowe koszty jej zamknięcia w wysokości 67 mln zł znacznie obciążyły wynik segmentu listowego i całej Grupy InPost w drugim kwartale. W trzecim kwartale spodziewamy się na poziomie EBITDA już tylko ok. 15 mln zł negatywnego wpływu zakończenia działalności listowej. Rozwiązanie problemu segmentu listowego było bolesne, ale konieczne z perspektywy zapewnienia możliwości dalszego rozwoju Grupy InPost w obszarze współpracy z dynamicznie rosnącym rynkiem e-commerce, co nie byłoby możliwe przy dalszym utrzymywaniu nierentownej działalności listowej - dodaje Rafał Brzoska.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 371) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH