Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

InPost w 2018 roku: 79 mln dostarczonych paczek. Umowy z Lidlem i Dino

InPost dostarczył do 10 grudnia 2018 roku 79 mln paczek, czyli o 49 proc. więcej wobec 2017 roku. Paczkomaty notowały wzrost o 51 proc., a kurier InPost o 45 proc.

InPost w 2018 roku: 79 mln dostarczonych paczek. Umowy z Lidlem i Dino
fot. materiały prasowe

Dostawa w ciągu 1 dnia (D+1) dotyczyła aż 97,7% przesyłek do paczkomatów i paczek kurierskich.

- To jest dla nas rekordowy rok i rekordowy szczyt świąteczny. Mimo, że jesteśmy w pierwszej trójcie największych operatorów logistycznych w Polsce, nadal rośniemy w iście startupowym tempie. Świąteczny pik pokazuje, że rozwijamy się znacznie szybciej niż rynek – zwłaszcza w obszarze paczkomatów. Teraz są dni, kiedy dostarczamy nawet 23 paczki na sekundę, czyli ponad 82 000 na godzinę w ciągu 12 godzinnego dnia pracy – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

– 10 grudnia mieliśmy także inną okazję do świętowania – nasz chatbot obsłużył w tym roku milionowe zapytanie. Za pomocą tej aplikacji można szybko i w czasie rzeczywistym uzyskać informację na temat statusu przesyłki - dodał.

Przez cały 2018 rok InPost przygotowywał się na zwiększone zapotrzebowanie na usługi logistyczne i prowadził iście szaleńcze tempo inwestycji.

- Na koniec 2017 roku mieliśmy niecałe 2700 paczkomatów, obecnie jest ich 4300. W tym roku – wliczając soboty, niedziele i święta – stawialiśmy dziennie średnio blisko 5 paczkomatów w całej Polsce. Teraz jest ich blisko 1700 więcej niż rok wcześniej. A nie powiedzieliśmy ostatniego słowa, gdyż rok 2018 zamierzamy zakończyć z liczbą 4500 postawionych maszyn. Ostatnio podpisaliśmy umowy partnerskie z dwoma sieciami handlowymi Lidl oraz Dino – więc mogę zapewnić, że na pewno będziemy inwestować nadal – dodał Rafał Brzoska.

Do obecnego szczytu InPost przygotowywał się przez cały rok intensywnie inwestując – przede wszystkim w rozwój sieci paczkomatów, których obecnie w całej Polsce jest już 4300. Na okres szczytu świątecznego firma zwiększyła sieć o 100 samochodów kurierskich i 100 dodatkowych TIRów. Ponadto firma wprowadza elektryczne samochody dostawcze. Pierwsze dostawy do paczkomatów w oparciu o ekologiczną flotę rozpoczęły się już w Krakowie. Do 2020 roku 30% floty InPost będą stanowić samochody elektryczne.

InPost – na mocy porozumień o współpracy – rozpoczął instalację paczkomatów przy sklepach Lidl i Dino w całej Polsce. Do końca roku firma planuje powiększyć infrastrukturę do 4500 paczkomatów.

W okresie styczeń – październik 2018 roku firma dostarczyła ponad 61 mln przesyłek, czyli o 53% więcej rok do roku – w tym paczkomaty notowały wzrost o 54%, a kurier o 50%.

We wrześniu 2018 roku InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i InPost zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

InPost RSS ALERT    /    paczki RSS ALERT    /    przesyłki RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Kalina 2019-01-02 00:05:39
    Tym, że inpost się rozwija nie powinno dziwić, pozwolę sobie zaryzykować stwierdzenie, że większość ludzi korzysta z ich usług i oby tak dalej natomiast kwestia elektrycznych samochodów jest po prostu świetna. W Krakowie gdzie smog stanowi problem takie inicjatywy są jak najbardziej świetne
    • Ralf 2019-01-06 21:52:40
      jeśli chodzi o Kraków to zmiany zmiany zmiany, nacisk na eko. Za niedługo będzie można w jechać do centrum tylko elektrykiem

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.91.79.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.