Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Inquiry przeanalizowała rynek centrów handlowych

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 12-07-2013, 20:28

Jednym z najlepszych wskaźników kondycji w handlu jest indeks liczby klientów odwiedzających centrów handlowych, na przykład Indeks Reveal Polska, który obejmuje grupę kilkudziesięciu centrów handlowych w całym kraju. Powszechnie wiadomo, że ostatni rok był dla wielu centrów handlowych trudny. Firma Inquiry spróbowała bliżej przyjrzeć się danym.

W czerwcu 2012 r. przypadał jeden dzień wolny od handlu (Boże Ciało, 7 czerwca 2012), jednak wielu Polaków tradycyjnie wykorzystuje cały długi weekend na krótki wyjazd poza miasto. Wartość indeksu Reveal Polska wyniosła w tym miesiącu niewiele ponad 95, co wskazuje na stosunkowo niską liczbę klientów odwiedzających centra handlowe. Czerwcowy wynik był w 2012 r. jednak nieco lepszy, niż w roku poprzednim (o 1,6 proc).

W okresie wakacyjnym (lipiec - sierpień 2012 r.) wartość indeksu Reveal Polska była bliska 100, co można uznać za zupełnie dobry wynik, jeśli uwzględnimy sezon urlopowy. Uśredniony wynik za oba miesiące wakacyjne był na podobnym poziomie, jak w 2011 r.

We wrześniu mieliśmy do czynienia z niewielkim spadkiem indeksu, do poziomu 98.4. Rok wcześniej wrześniowy spadek był jednak znacznie większy i w konsekwencji wynik z września 2012 oznaczał wzrost indeksu rok do roku o ponad 4 proc. Jednak już kolejny miesiąc przyniósł wzrost liczby klientów - w październiku wartość indeksu wyniosła ponad 102. Tym razem wynik był jednak słabszy od zanotowanego rok wcześniej, znowu o ponad 4 proc. Skumulowany wynik za wrzesień i październik 2012 byłby więc podobny, jak w 2011 r.

W listopadzie przypadają dwa dni świąteczne, w tym dzień Wszystkich Świętych. Przez kilka dni Polacy zajęci są zupełnie innymi sprawami, co natychmiast znajduje skutkuje zmniejszonym ruchem w centrach handlowych. Dzień Niepodległości 11 listopada ma mniejsze znaczenie, jednak również jest dniem wolnym od handlu. W wyniku takiego układu świąt wartość indeksu w listopadzie 2012 r. kształtowała się na poziomie poniżej 92. Rok wcześniej listopadowa wartość indeksu wyniosła nieco ponad 94, co oznacza, że w 2012 r. listopadowy spadek ruchu w centrach handlowych był dość poważny.

Zakupy bożonarodzeniowe zaczynają się na dobre dopiero w grudniu, dzięki czemu co roku wartość indeksu w tym miesiącu jest wyjątkowo wysoka. W 2012 r. wartość indeksu Reveal wyniosła w grudniu niemal 119. To na tle poprzednich lat stosunkowo dobry wynik, jednak niższy od zanotowanego w 2011 r. Jak widzimy, w drugiej połowie 2012 r. liczba klientów centrów handlowych odbiegała tylko nieznacznie w dół w porównaniu z rokiem 2011, lub była porównywalna. Spadek nastrojów konsumenckich dał się odczuć dopiero pod koniec roku. Naprawdę trudne czasu nastały w I kwartale 2013 r.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • zainteresowany 13-07-2013, 22:40:
pomyłka, komentarz do innego artykułu
  • zainteresowany 13-07-2013, 22:38:
Wszystkie plany pięknie opisywane są w artykułach tylko dlaczego kosztem pracowników? Przy tworzeniu logistyki Stokrotka zatrudniono ok. 400 osób do obsługi magazynu w Teresinie i magazynach regionalnych zwalniając pracowników poszczególnych sklepów. Nie dość że wypłaty są marne w stosunku do odpowiedzialności oraz w porównaniu zarobków do innych sieci to ciągle straszy się zwolnieniami. To kasjerka za wolno liczy, to tylko dwie kasy otwarte ale jak ma być lepsza obsługa klienta skoro na zmianie pracują trzy kasjerki i kierownik. Ciągle wywierana jest presja na pracownikach i groźby pod kątem zwolnienia. Może portal spożywczy zainteresowałby się tą sprawą i zasięgnął opinii pana "prezesa" za przeproszeniem.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.