Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Inspekcja Handlowa: Nieprawidłowości w wielu firmach usługowych

  • Autor: PAP
  • Data: 02-08-2011, 16:57

Brak cennika i nieprawidłowe oznakowanie wyrobów - to najczęstsze nieprawidłowości w firmach usługowych. Inspekcja Handlowa skontrolowała 338 zakładów, inspektorzy mieli zastrzeżenia do 37 proc. z nich.

Inspekcja Handlowa na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów skontrolowała 338 firm świadczących usługi w całej Polsce. Były to m.in. zakłady fryzjerskie, pralnicze, optyczne, zegarmistrzowskie, motoryzacyjne, fotograficzne. Zostały one wytypowane losowo, na podstawie skarg konsumentów - poinformowała we wtorek rzeczniczka UOKiK Małgorzata Cieloch.

Napływające do Inspekcji Handlowej skargi najczęściej dotyczyły nieprawidłowo wyliczonego kosztu usługi, braku cennika czy używania preparatów kosmetycznych po terminie ich trwałości lub też zastępowania kosmetyków nieoryginalnymi.

Kontrolerzy stwierdzili nieprawidłowości u 124 usługodawców, czyli u 37 proc. sprawdzonych firm. Kontrola została przeprowadzona w 2010 r. Podczas poprzedniej - w 2008 roku - zastrzeżenia zgłoszono do pracy 186 firm, czyli do ok. 51 proc. zakładów.

Nadal najczęstszą nieprawidłowością jest brak cennika, nie było go w 43 placówkach (blisko 13 proc.) - najczęściej nie dysponowały nim zakłady fryzjerskie, szewskie, warsztaty motoryzacyjne. Zdarzało się ponadto, że w cennikach nie było sztywnej ceny, a koszt usługi był określony w widełkach. Salony optyczne często nie informowały o cenach okularów.

Inspektorzy sprawdzali także prawidłowość naliczania i pobierania opłat za świadczone usługi w stosunku do cen z cennika. Nieprawidłowości stwierdzono tylko u jednego z 201 skontrowanych przedsiębiorców.

W firmach, w których klient może oprócz usługi nabyć także produkty, takich jak np. salony optyczne lub fryzjersko-kosmetyczne, inspektorzy sprawdzili oznakowanie 910 partii wyrobów. Zakwestionowali blisko 30 proc. Najczęściej zastrzeżenia wzbudziło oznakowanie produktów w salonach optycznych oraz zegarmistrzowskich. Nieprawidłowości dotyczyły braku na towarach m.in. opisu produktu, składu surowcowego, ceny, nazwy i adresu producenta. Informacje te powinny być napisane po polsku.

Ustalenia pokontrolne dały podstawę do nałożenia 87 mandatów karnych na kwotę 13,3 tys. zł. Ponadto przedsiębiorców wezwano do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.