Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Integer.pl jeszcze w tym roku uruchomi 100 paczkomatów w Czechach

  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 08-05-2013, 11:19

Wzorem Słowacji, Grupa Integer.pl wdraża Paczkomaty na terenie Czech w modelu ‘na wyłączność'. Strategicznym partnerem biznesowym spółki jest In Time - wiodący gracz rynku kurierskiego w sektorze B2B. Czeska ofensywa Grupy Integer.pl zakłada docelowo rozlokowanie minimum 150 Paczkomatów InPost, z czego już około 100 maszyn zostanie wdrożonych do końca 2013 roku.

- Implementacja sprawdzonej już formuły rozwoju sieci Paczkomatów InPost zagwarantuje Grupie Integer.pl nie tylko stałe przychody z dzierżawy skrytek, ale również - dzięki minimalnym, gwarantowanym progom zapełnienia urządzeń - w pełni zabezpiecza koszty utrzymania sieci już od momentu wdrożenia usługi na danym rynku - ocenia spółka.

Dotychczas polski operator uruchomił na terenie Czech 70 automatów do całodobowego nadawania i odbierania przesyłek, a 21 z nich jest zlokalizowanych w sklepach sieci Kaufland - z którymi Grupa Integer.pl podpisała wieloletnie umowy o współpracy.

Wszystkie Paczkomaty InPost na terenie Czech funkcjonować będą w modelu ‘na wyłączność' wynajmu skrytek przez In Time. Klienci czeskich sklepów internetowych będą mogli korzystać z opcji odbioru przesyłek z Paczkomatów InPost jeszcze w I półroczu 2013.

- Czeski rynek e-commerce jest niezwykle perspektywiczny, dlatego jesteśmy przekonani, że daje nam on wiele możliwości rozwoju usług paczkomatowych. Jego potencjał stanowi nie tylko ponad 7,4 milionowa baza użytkowników Internetu, ale także ogromna liczba e-sklepów. Szacuje się, że w 2011 roku w Czechach działało około 21 tysięcy tego typu podmiotów. Dobre wyniki w e-handlu Czechy osiągają dzięki temu, że zakupy internetowe robi ponad 60 proc. mieszkańców. Tym samym jesteśmy pewni szybkiego sukcesu w zakresie rozwoju sieci Paczkomatów InPost za południową granicą - zapowiada Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Na korzyść czeskiego rynku e-commerce przemawia także wysoki poziom penetracji internetu. Według Internet World Stats wynosi on 73 proc., osiągając średnią dla krajów UE i przewyższając jednocześnie polski wskaźnik o 8,1 punktu procentowego.

- Głównym powodem robienia zakupów przez Internet jest w przypadku Czechów ‘wygoda', a nie, jak w Polsce - oszczędność. To dodatkowo wzmacnia naszą decyzję o wejściu z Paczkomatami na ten rynek. Co ciekawe - czeskie e-sklepy generują większy obrót niż platformy akcyjne. Jest to sytuacja skrajnie odmienna niż w Polsce. Analizując te dane w zestawieniu ze średnią wartością koszyka zakupowego - większego w przypadku Czechów o 25 względem polskich e-konsumentów - to pod pewnymi względami można uznawać czeski rynek e-commerce za bardziej perspektywiczny do prowadzenia biznesu niż polski e-handel - dodaje Rafał Brzoska.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH