Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Intermarché: Wzrosty sprzedaży produktów azjatyckich sięgają ponad 20 proc.

Żywność azjatycka już od wielu lat jest sprzedawana w sieciach handlowych. Jak wyglądają obecnie trendy w sprzedaży produktów spożywczych z Azji? - Na naszych półkach klienci mogą znaleźć asortyment z Chin, Japonii, Tajlandii, a także Indii. Produkty azjatyckie notują wzrosty sprzedaży we wszystkich kategoriach od kilku lat. Sięgają one ponad 20 proc., a czasami nawet 30 proc. - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Roman Szymanda, Kierownik Działu Category Management Intermarché.

Intermarché: Wzrosty sprzedaży produktów azjatyckich sięgają ponad 20 proc.
fot. materiały prasowe

- Największe wzrosty odnotowują różnego rodzaju dodatki egzotyczne, takie jak mleczka kokosowe, olej kokosowy, ocet ryżowy czy pędy bambusa. Makarony również należą do silnie rosnących kategorii, są wśród nich produkty, które w ostatnich dwóch latach zanotowały ponad trzykrotny wzrost sprzedaży. Ugruntowaną, stabilną pozycję mają również sosy m.in. sojowy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Roman Szymanda, Kierownik Działu Category Management Intermarché.

- Coraz częściej nasze sklepy oferują także produkty świeże m.in. sushi. Na pewno kuchnia chińska i japońska są bardziej popularne, niż tajska, która posiada jednak stosunkowo duży potencjał i widać coraz większe zainteresowanie konsumentów jej produktami - dodaje.

Intermarché nie sprowadza produktów azjatyckich samodzielnie. Działalność w tym zakresie opiera na dostawcach. - Co ważne, w ostatnim czasie zaobserwowaliśmy wzrost poziomu ich profesjonalizmu. Zwłaszcza wśród tych większych, dłużej działających na polskim rynku, którzy wyspecjalizowali się w imporcie produktów azjatyckich. Można obecnie liczyć na ich wsparcie, zarówno pod kątem edukacji (co jest bardzo ważne) , jak i działań marketingowych - mówi Roman Szymanda.

- Ceny stają się również coraz bardziej przystępne dla polskich konsumentów. Dostępność produktów z Azji tym samym sukcesywnie rośnie. Uważamy też, że umowa handlowa UE-Japonia wpłynie pozytywnie na dostępność produktów z Japonii i obniży ich ceny - dodaje.

- 19 lutego br. rozpoczął się Nowy Rok Chiński – co można było zauważyć w naszej gazetce promocyjnej. Staramy się, możliwie regularnie, przypominać klientom o azjatyckich produktach, dedykując im określoną ilość miejsca w gazetkach. Informacje te są podane w specjalnym, wydzielonym miejscu - informuje Szymanda.

- Na pewno będziemy w dalszym ciągu obserwować trendy konsumenckie. Kategoria żywności azjatyckiej należy do bardzo perspektywicznych, dlatego jeśli będzie taka potrzeba, będziemy poszerzać zarówno ofertę, jak i ilość miejsca przeznaczoną na tzw. Kuchnie Świata - podsumowuje Roman Szymanda.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Roman Szymanda RSS ALERT    /    Intermarché RSS ALERT    /    Grupa Muszkieterów RSS ALERT    /    żywność azjatycka RSS ALERT    /    azjatycka żywność RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    żywność z Azji RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.228.115.216
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.