Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Intermarche chce zwiększyć udział marek własnych w sprzedaży do 30 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-05-2013, 15:53
Intermarche chce zwiększyć udział marek własnych w sprzedaży do 30 proc.
Marki własne to element utrzymania rentowności i generowania dochodów

Francuska Grupa Muszkieterów, do której należy sieć supermarketów Intermarche, ocenia, że w perspektywie 5 do 7 lat udział jej marek własnych w sprzedaży wzrośnie do poziomu 30 proc. z obecnych 20 proc.

- My już dziś mamy poziom 20 proc. Nie jesteśmy grupą tylko i wyłącznie od handlu, bo dzisiaj to cały koncept sklepu od produkcji, przez logistykę po handel i także stacje paliw. We Francji udział marek własnych jest na poziomie ponad 30 proc. i te 30 proc. asortymentu odpowiada za 80 proc. marży - powiedział w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Janusz Jasiński, pełnomocnik zarządu Grupy Muszkieterów.

- My sześć lat temu mieliśmy poziom ok. 4-5 proc. i to się dynamicznie zmienia, ale im dalej tym trudniej. Klienci uważają nasze marki za produkty markowe. Myślę, że 30 proc. jest realne w perspektywie 5 może 7 lat - dodał.

Wcześniej Grupa Muszkieterów podkreślała, że marki własne to jeden z elementów utrzymania rentowności i generowania dochodów.

Obecnie Grupa Muszkieterów w Polsce to 270 supermarketów, w tym 181 sklepów działających pod szyldem Intermarché i 89 placówek Bricomarché. Operator (wraz z centralą i 3 magazynami logistycznymi) zatrudnia prawie 11 tys. pracowników. Rozwojem obu sieci kieruje spółka ITM Polska.

W 2012 roku obroty Grupy Muszkieterów w Polsce wyniosły ponad 4,65 mld zł, czyli 9 proc. więcej niż rok wcześniej.

Francuska Grupa Muszkieterów jest obecna w 6 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii i na Bałkanach, gdzie ma ponad 3,5 tys. sklepów. W 2012 roku obroty całej Grupy Muszkieterów wyniosły ponad 39 mld euro.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.