REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Internauci za przedświąteczne zakupy płacą kartą, także w tradycyjnych sklepach

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-04-2012, 09:23

Przestajemy lubić gotówkę - takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego na zlecenie PayU SA wśród użytkowników Allegro.pl. Ankietowani wskazali karty płatnicze jako najchętniej wybieraną metodę płatności podczas robienia wielkanocnych zakupów w tradycyjnych sklepach. Także przy płaceniu za świąteczne zakupy online chętnie sięgamy po karty, ale najwięcej osób wybiera nadal szybkie przelewy.

REKLAMA

Siedem na dziesięć osób, które wzięły udział w badaniu, kupi rzeczy potrzebne do przygotowania Świąt Wielkanocnych w tradycyjnym sklepie lub markecie. Aż 83 proc. z nich zadeklarowało, że zapłaci za nie kartą. Natomiast co czwarty ankietowany odpowiedział, że zakupy przedświąteczne zrobi w Internecie (na platformie handlowej Allegro lub w e-sklepie).

Najchętniej wybieraną metodą płatności za zakupy online jest szybki przelew (81 proc.), a w drugiej kolejności karta płatnicza (45 proc.). Duża liczba osób wskazujących na korzystanie z płatności kartami w tradycyjnych sklepach oznacza, że coraz mniej kupujących nosi przy sobie gotówkę. Z kolei podczas zakupów online wolimy zapłacić szybkim przelewem lub kartą, nie trzymamy więc większych kwot pieniędzy także w domach.

- Liczba transakcji kartowych wzrasta, nie są one jednak jeszcze wykorzystywane przez Polaków na większą skalę. W ujęciu międzynarodowym pozycja kart na rynku płatności internetowych ma zupełnie inny, szerszy wymiar, niż w Polsce. W wielu krajach karty są podstawowym narzędziem płatniczym - mówi Joanna Kuzdak, dyrektor zarządzająca PayU SA.

W wielkanocnym badaniu PayU przeprowadzonym wśród użytkowników Allegro zapytano także o świąteczny budżet. Największa grupa ankietowanych (56 proc.) wyda na przygotowanie Świąt, łącznie z zakupem prezentów, od 100 do 500 zł. Co piąta osoba przeznaczy na ten cel kwoty między 500 a 1 000 zł. Tylko 3 proc. ankietowanych wyda nawet 2 tys. zł. Wydatki świąteczne rozkładają się równomiernie w każdym z województw.

71 proc. osób biorących udział w badaniu kupi upominki wielkanocne dla swoich najbliższych. Co trzeci ankietowany przeznaczy na ten cel od 100 do 300 zł, a 26 proc. mniej niż 100 zł.

Badanie przeprowadzono na zlecenie PayU SA na reprezentatywnej grupie internautów (użytkowników platformy handlowej Allegro.pl płacących przez PayU) w marcu br.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH