Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Internet of Things - wskazówka dla handlu

Jak podaje najnowszy raport “Making the connection: How the internet of things engages consumers and benefits business”, IoT (Internet of Things) to szansa przede wszystkim dla przedstawicieli sieci handlowych. Wspólne opracowanie Capgemini, Intel i The Customer Goods Forum upatruje w Internecie Rzeczy możliwości poprawienia doświadczeń konsumenckich bez zbędnych ingerencji w prywatność użytkowników sieci – pod warunkiem, że działania będą prowadzone za pozwoleniem klienta.


Autor: pr
Data: 24-08-2016, 14:53

IoT osadza się wbrew nazwie nie tylko na internetowych łączach. Głównymi narzędziami umożliwiającymi jego funkcjonowanie są wszelkiego rodzaju urządzenia mobilne, które w miarę codziennego użytkowania wchodzą ze sobą w sieć interakcji. To z kolei pozwala na kolekcjonowanie ogromnych ilości danych, które usystematyzowane mogą pomóc sieciom handlowym dostarczać swoim klientom spersonalizowaną ofertę produktową. Tego rodzaju analityka sprawdza się również w projektowaniu łańcucha dostaw, ochronie produktów szczególnie wrażliwych na transport czy aranżowaniu sklepowych wnętrz. IoT wykorzystuje już z powodzeniem segment automotive, który w swoich rozwiązaniach zastosował dane pochodzące z sensorów zainstalowanych w pojazdach. Jednocześnie ośrodek Gartner podaje, że do 2020 roku liczba urządzeń w sieci IoT wyniesie 26 miliardów.

IoT dopiero nabiera tempa

Rynek IoT jest daleki od nasycenia. Specjaliści Capgemini oceniają, że dojrzałość w tym względzie można podzielić na trzy etapy: urządzenia wysyłające tzw. alerty, wygenerowane na podstawie działalności sensorów, bardziej skomplikowane procesy pozwalające na zdalne uruchamianie pewnych czynności, np. zapalanie światła, gdy zapada zmrok oraz analityka danych, dzięki której sieci handlowe mogą zaoferować klientom ofertę szytą na miarę.

- Wiele organizacji nie wykorzystuje w pełni możliwości, które już dziś daje IoT. Często dlatego, że nie do końca rozumieją jego ideę. Wartość IoT nie jest kreowana przez same rzeczy („Things”) jako takie, ale przez użycie i wykorzystanie danych, które biznes już ma, ale jeszcze nie wie jak je przetworzyć, lub wykorzystanie nowo pozyskanych danych np. z sensorów lub sieci. Nie chodzi o wytwarzanie nowych urządzeń – te już w dużej mierze mamy. Chodzi o to, żeby umiejętnie skorzystać z bogactwa danych na temat chociażby zachowań konsumenckich. Musimy sobie uświadomić, że to, w jaki sposób firmy czy marki poradzą sobie z analizowaniem tych zbiorów, a w szczególności w jaki sposób na tej podstawie podejmować będą decyzje, zadecyduje o tym, kto zostanie rynkowym liderem, niezależnie od branży - tłumaczy Marek Woźny, dyrektor zarządzający Application Services, Capgemini Polska.

więcej informacji:

Capgemini Polska RSS ALERT    /    IoT RSS ALERT    /    Internet of Things RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • artmetic ekonsulting 2016-08-26 00:36:06
    Aplikacje mobilne dla firm na zlecenie: artmetic.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.11.236
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.