Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Internet of Things - wskazówka dla handlu

  • Autor: pr
  • Data: 24-08-2016, 14:53

Jak podaje najnowszy raport “Making the connection: How the internet of things engages consumers and benefits business”, IoT (Internet of Things) to szansa przede wszystkim dla przedstawicieli sieci handlowych. Wspólne opracowanie Capgemini, Intel i The Customer Goods Forum upatruje w Internecie Rzeczy możliwości poprawienia doświadczeń konsumenckich bez zbędnych ingerencji w prywatność użytkowników sieci – pod warunkiem, że działania będą prowadzone za pozwoleniem klienta.

IoT osadza się wbrew nazwie nie tylko na internetowych łączach. Głównymi narzędziami umożliwiającymi jego funkcjonowanie są wszelkiego rodzaju urządzenia mobilne, które w miarę codziennego użytkowania wchodzą ze sobą w sieć interakcji. To z kolei pozwala na kolekcjonowanie ogromnych ilości danych, które usystematyzowane mogą pomóc sieciom handlowym dostarczać swoim klientom spersonalizowaną ofertę produktową. Tego rodzaju analityka sprawdza się również w projektowaniu łańcucha dostaw, ochronie produktów szczególnie wrażliwych na transport czy aranżowaniu sklepowych wnętrz. IoT wykorzystuje już z powodzeniem segment automotive, który w swoich rozwiązaniach zastosował dane pochodzące z sensorów zainstalowanych w pojazdach. Jednocześnie ośrodek Gartner podaje, że do 2020 roku liczba urządzeń w sieci IoT wyniesie 26 miliardów.

IoT dopiero nabiera tempa

Rynek IoT jest daleki od nasycenia. Specjaliści Capgemini oceniają, że dojrzałość w tym względzie można podzielić na trzy etapy: urządzenia wysyłające tzw. alerty, wygenerowane na podstawie działalności sensorów, bardziej skomplikowane procesy pozwalające na zdalne uruchamianie pewnych czynności, np. zapalanie światła, gdy zapada zmrok oraz analityka danych, dzięki której sieci handlowe mogą zaoferować klientom ofertę szytą na miarę.

- Wiele organizacji nie wykorzystuje w pełni możliwości, które już dziś daje IoT. Często dlatego, że nie do końca rozumieją jego ideę. Wartość IoT nie jest kreowana przez same rzeczy („Things”) jako takie, ale przez użycie i wykorzystanie danych, które biznes już ma, ale jeszcze nie wie jak je przetworzyć, lub wykorzystanie nowo pozyskanych danych np. z sensorów lub sieci. Nie chodzi o wytwarzanie nowych urządzeń – te już w dużej mierze mamy. Chodzi o to, żeby umiejętnie skorzystać z bogactwa danych na temat chociażby zachowań konsumenckich. Musimy sobie uświadomić, że to, w jaki sposób firmy czy marki poradzą sobie z analizowaniem tych zbiorów, a w szczególności w jaki sposób na tej podstawie podejmować będą decyzje, zadecyduje o tym, kto zostanie rynkowym liderem, niezależnie od branży - tłumaczy Marek Woźny, dyrektor zarządzający Application Services, Capgemini Polska.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic ekonsulting 26-08-2016, 00:36:
Aplikacje mobilne dla firm na zlecenie:
artmetic.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH