Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Internet wspiera sprzedaż w sklepach tradycyjnych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 12-01-2010, 14:11

Firma badawcza TNS OBOP przeprowadziła w współpracy z Google i Media Saturn Holding badania dotyczące tzw. efektu ROPO, czyli zachowań konsumenckich w internecie przed dokonaniem zakupu w tradycyjnych kanałach sprzedaży. Z analiz wynika, że 74 proc. konsumentów dokonujących zakupu sprzętu RTV/AGD w sklepie korzysta z internetu przed podjęciem finalnej decyzji o zakupie.

Z punktu widzenia konsumenta dwa najprzydatniejsze źródła informacji to kontakt ze sprzedawcą oraz internet, a wyszukiwarka jest podstawowym narzędziem wykorzystywanym w dotarciu do poszukiwanych w trakcie procesu decyzyjnego informacji.

- Choć handel offline ma mocno ugruntowaną pozycję wśród polskich konsumentów, to trudno już wyobrazić sobie zakupy bez wykorzystania internetu w procesie podejmowania decyzji - mówi Mateusz Galica, Strategic Director, TNS OBOP.

- Co ciekawe, uzasadnioną głównie informacjami z sieci decyzję zmienia w sklepie tylko 1 na 5 konsumentów, a na ostateczny wybór wpływają cena produktu lub działania sprzedawcy. Oznacza to, że większość kupujących wybiera markę i rodzaj sprzętu co najmniej na tydzień przed dokonaniem zakupu i w samym sklepie dosyć rzadko zmienia zdanie. Proces decyzji o zakupie najczęściej zamyka się w okresie jednego miesiąca - dodaje.

- Internet nie stanowi zagrożenia dla handlu tradycyjnego. Badania pokazują, że odgrywa kluczową rolę w procesie poszukiwania informacji nie tylko w przypadku sklepów działających online, ale przede wszystkim dla tradycyjnych sieci sprzedaży" - powiedział Jerzy Warchałowski, Industry Head Retail&Finance&Travel, Google Poland.

- Jedynie co czwarty konsument nie korzysta z sieci podejmując decyzję o zakupie realizowanym offline. Brak obecności tradycyjnych sieci sprzedaży w internecie okazuje się gorszą strategią, niż uznanie tego kanału komunikacji za skuteczną metodę konsekwentnego budowania wizerunku i podnoszenia wyników sprzedaży, także tych offline - dodaje Warchałowski.

Na synergię wpływu informacji z i spoza sieci na decyzje zakupowe konsumentów wskazuje fakt, że 56 proc. badanych poszukuje treści zarówno online, jak i w trybie offline, korzystając z opinii znajomych i sprzedawców. 26 proc. poszukuje wiadomości na temat produktów w ogóle nie korzystając z sieci, a jedynie 8 proc. wszystkich respondentów wykorzystuje tylko internet do poszukiwania swojego wymarzonego sprzętu.

- Pomimo postępującego rozwoju sprzedaży internetowej, silna pozycja sprzedaży stacjonarnej w najbliższym czasie wydaje się być niezagrożona. Oczywiście rozwój rynku wymaga także wykorzystania takich narzędzi komunikacji jak Internet - tlumaczy Marcin Rosati, członek zarządu Media Saturn Holding Polska.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.