Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Inwestorzy rozczarowani wynikami sieci Tesco

Tesco, trzecia co do wielkości sieć handlowa na świecie, nie zrealizowała prognoz sprzedaży w okresie przedświątecznym. To kolejna brytyjska grupa handlowa, która podała, że surowa zima zaszkodziła sprzedaży produktów nie-spożywczych - informuje onet.pl za Reuters.


Autor: Reuters
Data: 13-01-2011, 12:21

Wzrost sprzedaży Tesco w Wielkiej Brytanii o 0,6 procent to i tak lepszy wynik niż spadki, o których w czwartek poinformowała sieć Dixons specjalizująca się w sprzęcie elektronicznym, grupa handlowa Home Retail, sprzedawca gier komputerowych Game Group, sieć sklepów z rowerami Halfords i firma odzieżowa New Look.

Jednak bezpośredni konkurenci na rynku supermarketów - J Sainsbury i Wm Morrison - poinformowali w tym tygodniu o wzroście sprzedaży.

"Rozczarowanie", powiedział analityk Shore Capital, Clive Black. „W okresie świątecznym 2010/11 Tesco UK wypadło gorzej niż konkurenci", dodał, ograniczając całoroczną prognozę zysku o 30 milionów funtów (47 milionów dolarów), do 3,42 miliarda.

Przed południem akcje Tesco spadły o 2,1 procent do 414,8 pensa. Był to największy spadek spośród firm wchodzących w skład indeksu FTSE 100.

Dyrektor finansowa Laurie McIlwee powiedziała, że Tesco ucierpiało, ponieważ raport obejmuje krótszy okres niż w przypadku Sainsbury, a sieć ma więcej sklepów poza miastami, w których zła pogoda zakłóciła handel, niż rywale.

Dobre wyniki rok temu i presja odczuwana przez konsumentów z powodu wyższych podatków i cen paliwa, także nie pomogły.

"To połączenie porównania z zeszłym rokiem, trudniejszych budżetów, bardzo złej pogody i niesamowitego wzrostu cen paliwa", powiedział McIlwee dziennikarzom.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tesco RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • konsumentka 2011-01-24 11:36:45
    Tesco ma gorszą ofertę niż inne sklepy. Nawet Biedronka ma produkty dużo lepsze jakościowo(chodzi mi o żywność). Przykład: nabiał oraz słodycze. W biedronce są naprawdę dobre jakościowo, natomiast w Tesco ich jakość jest słabsza. Szkoda, bo akurat lubiłam ten dyskont ale trochę zmalał z moich oczach. Może problemem słabych wyników sprzedaży jest to że zazwyczaj sklepy Tesco mają małą powierzchnię i, co za tym idzie, jest mały wybór produktów a klient przed świętami woli kupić wszystko czego mu potrzeba w jednym miejscu.
  • t 2011-01-24 12:54:37
    Hej, hej konsumentko z Biedronki!! Czytać tekst i nie siać propagandy! Tu o krowach, a wy Konsumentko o słowikach!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.190.216
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.