REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Inwestycja w shopper marketing się zwraca

  • Autor: pr
  • Data: 25-02-2014, 12:48

Aplikacja mobilna oraz materiały POS mają zdecydowanie większy wpływ na zachowanie kupujących niż nam się wydaję. Takie wnioski płyną z projektu przeprowadzonego przez IRCenter i blog winiarski Do Trzech Dych wśród jego mobilnych użytkowników. Badanie jest pierwszym projektem z zakresu projektów shopperowych agencji IRCenter.

REKLAMA

W grudniu 2013 roku użytkownicy aplikacji mobilnej Do trzech dych zostali poproszeni o wypełnienie krótkiego kwestionariusza, w którym zapytano ich o to, jakie wina zamierzają kupić oraz co zwróciło ich uwagę w sklepie i na produkcie. Dane deklaratywne wzbogacone zostały o informację o lokalizacji respondenta.

W trakcie trwania projektu okazało się, iż blisko połowa osób kupujących wino (48%) przy jego wyborze kieruje się smakiem (słodkie czy wytrawne wina). Cena wskazywana był przez co trzeciego respondenta (37%). Wśród osób będących w trakcie badania w sklepie, tolerancja cenowa rośnie - 5% konsumentów mniej kierowało się ceną na korzyść preferencji smakowych (6% więcej wskazań respondentów). Stwarza to szerokie pole manewru dla marketerów, którzy prowadzą aktywne działania komunikacyjne w obszarze shopper marketingu - wynika z badania IRCenter we współpracy z agencją Winemedia.

To co rzuca się w oczy to bardzo niska rola sprzedawcy - osoby, która w tej kategorii mogłaby i powinna pełnić rolę "niezależnego eksperta" - jednak wyraźnie ustępującego cyfrowym rekomendacjom udostępnianym przez aplikację mobilną. Widać również, iż w sklepie rośnie rola materiałów POS - w porównaniu do pierwotnych deklaracji ich rola rośnie dwukrotnie. Za istotny czynnik wskazuje ją co piąty badany - czytamy w raporcie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 017) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH