Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Inwestycja w shopper marketing się zwraca

  • Autor: pr
  • Data: 25-02-2014, 12:48

Aplikacja mobilna oraz materiały POS mają zdecydowanie większy wpływ na zachowanie kupujących niż nam się wydaję. Takie wnioski płyną z projektu przeprowadzonego przez IRCenter i blog winiarski Do Trzech Dych wśród jego mobilnych użytkowników. Badanie jest pierwszym projektem z zakresu projektów shopperowych agencji IRCenter.

W grudniu 2013 roku użytkownicy aplikacji mobilnej Do trzech dych zostali poproszeni o wypełnienie krótkiego kwestionariusza, w którym zapytano ich o to, jakie wina zamierzają kupić oraz co zwróciło ich uwagę w sklepie i na produkcie. Dane deklaratywne wzbogacone zostały o informację o lokalizacji respondenta.

W trakcie trwania projektu okazało się, iż blisko połowa osób kupujących wino (48%) przy jego wyborze kieruje się smakiem (słodkie czy wytrawne wina). Cena wskazywana był przez co trzeciego respondenta (37%). Wśród osób będących w trakcie badania w sklepie, tolerancja cenowa rośnie - 5% konsumentów mniej kierowało się ceną na korzyść preferencji smakowych (6% więcej wskazań respondentów). Stwarza to szerokie pole manewru dla marketerów, którzy prowadzą aktywne działania komunikacyjne w obszarze shopper marketingu - wynika z badania IRCenter we współpracy z agencją Winemedia.

To co rzuca się w oczy to bardzo niska rola sprzedawcy - osoby, która w tej kategorii mogłaby i powinna pełnić rolę "niezależnego eksperta" - jednak wyraźnie ustępującego cyfrowym rekomendacjom udostępnianym przez aplikację mobilną. Widać również, iż w sklepie rośnie rola materiałów POS - w porównaniu do pierwotnych deklaracji ich rola rośnie dwukrotnie. Za istotny czynnik wskazuje ją co piąty badany - czytamy w raporcie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 045) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH