Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Ipsos: W listopadzie Wskaźnik Optymizmu Konsumentów spadł o 1 pkt

W listopadzie Wskaźnik Optymizmu Konsumentów zanotował spadek o 1 pkt osiągając poziom 88,2 pkt - wynika z sondażu Ipsos. Pogorszyły się także oceny klimatu gospodarczego.

"Tak niewielka zmiana możne być interpretowana jako dalsza stabilizacja, po gwałtownym spadku nastrojów konsumenckich w sierpniu i wrześniu. Obecny wynik jest zbliżony do poziomu jaki wskaźnik osiągnął w listopadzie ubiegłego roku (obecny pomiar jest wyższy o 1,3 pkt)" - napisano w komunikacie.

Wskaźnik Klimatu Gospodarczego spadł o 2,7 pkt i obecnie wynosi 75,7 pkt.

"Na tle miesięcznych wahań tego wskaźnika nie jest to zmiana duża, jednak od 3 miesięcy oceny klimatu gospodarczego są wyraźnie obniżone względem pierwszej połowy roku. U źródeł obecnie trwającego okresu obniżonych ocen sytuacji gospodarczej leżą najwyraźniej zapowiedzi podwyżki podatku VAT i rządowe plany redukcji zatrudnienia w administracji" - napisano.

"Choć w ostatnich miesiącach sytuacja się nieco ustabilizowała, to jednak brak informacji, które wyraźnie zmniejszyłyby obawy Polaków o losy krajowej gospodarki. Większość z nas (52 proc.) uważa, że sytuacja gospodarcza nie zmieni się w przyszłym roku, zaś co trzeci Polak obawia się, iż ulegnie ona pogorszeniu. Aktualny poziom ocen Klimatu Gospodarczego jest tylko o 1 pkt wyższy niż rezultat osiągnięty przed rokiem" - dodano.

Wskaźnik Skłonności do Zakupów nieznacznie wzrósł.

"Wskaźnik Skłonności do Zakupów pozostaje niemal dokładnie na poziomie z ubiegłego miesiąca, osiągając 96,5 pkt. Jest to wynik działania dwóch przeciwnych tendencji, których oddziaływania się znoszą. Z jednej strony mamy więcej osób, które zauważyły pogorszenie własnej sytuacji materialnej (o 3 pkt proc.). Obecnie taką ocenę sytuacji podziela 28 proc. Polaków" - napisano.

"Z drugiej strony za wzrostem skłonności do zakupów przemawiają lepsze oceny bieżącego okresu ze względu na dokonywanie zakupów dóbr trwałego użytku: w ostatnim miesiącu wyraźnie zmalał odsetek konsumentów uważających obecny okres za niekorzystny na takie zakupy" - dodano.

Poniżej wskaźniki:

październik'10 listopad'10 zmiana
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów: 89,18 pkt 88,18 pkt -1,00 pkt
Klimat Gospodarczy: 78,45 pkt 75,72 pkt -2,73 pkt
Skłonność do Zakupów: 96,33 pkt 96,48 pkt +0,15 pkt
Wskaźnik Bieżący 78,70 pkt 75,47 pkt -3,23 pkt
Wskaźnik Oczekiwań 95,03 pkt 93,53 pkt -1,50 pkt

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 6 a 14 listopada 2010 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1005 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Ipsos RSS ALERT    /    Wskaźnik Optymizmu Konsumentów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.92.22
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.