Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ipsos: Wskaźnik Optymizmu Konsumentów, jeden z najniższych od 3 lat

  • Autor: PAP
  • Data: 29-02-2012, 16:06

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów w lutym spadł o 3,9 pkt mdm i przyjął wartość 73,3 pkt, co jest jednym z najniższych od 3 lat - podał w komunikacie Ipsos.

"Spadek nastrojów konsumenckich Polaków, obserwowany od listopada 2011 roku, pogłębia się. Wprawdzie w styczniu nastąpił chwilowy wzrost w stosunku do ogólnego trendu, jednak w lutym mierzony przez Ipsos Wskaźnik Optymizmu Konsumentów obniżył się o 3,9 pkt, osiągając poziom 73,3 pkt. Obecny Wskaźnik Optymizmu jest na poziomie z kwietnia 2009 roku i jest jednym z najniższych od niemal trzech lat" - napisano w komentarzu do badania.

Z badania wynika, że w lutym spadek zanotowały wszystkie wskaźniki składowe WOK.

"Ocena Klimatu Gospodarczego w stosunku do poprzedniego miesiąca pogorszyła się o 4 pkt (uzyskując wynik 57,3 pkt), a Wskaźnik Bieżący, odnoszący się zarówno do oceny obecnej sytuacji krajowej gospodarki, jak i sytuacji materialnej gospodarstw domowych, spadł o 4,4 pkt (osiągając poziom 60,9 pkt)" - napisano.

"Obecnie 73 proc. Polaków uważa, że sprawy naszego kraju zmierzają w złym kierunku, co stanowi wzrost o 5 pkt. w stosunku do ubiegłego miesiąca. Przyczyną tego spadku może być reakcja na planowaną reformę emerytalną, dodatkowe niepokoje społeczne mogło wzbudzić zamieszanie wokół podpisania ACTA" - dodano.

Z badania wynika również, że zmalała o 3,8 pkt mdm spadł wskaźnik "Skłonność do Zakupów", uzyskując poziom 84 pkt.

"Niemal wszyscy (95 proc.) odnotowali wzrost cen w ostatnim roku, jednak ponad połowa Polaków (54 proc.) twierdzi, że wzrosły one znacznie. Głośno komentowane w mediach wypowiedzi ekspertów zapowiadających dalsze podwyżki, odnoszące się zarówno do produktów spożywczych, jak i energii czy paliw, najprawdopodobniej wpłyną na dalszy spadek skłonności do wydawania pieniędzy" - napisano.

"Nie dziwi więc, że przyszłość również nie jawi się konsumentom w różowych kolorach - Wskaźnik Oczekiwań względem przyszłości w stosunku do zeszłego miesiąca, spadł o - 4,5 pkt (osiągając poziom 77,1). W porównaniu do stycznia grupa osób twierdząca, że sytuacja materialna w ich domu w ciągu ostatniego roku pogorszyła się - wzrosła o 3,2 pkt (do 36,8 pkt), a ponad co piąty Polak (21 proc.) przewiduje jej dalsze pogarszanie się w ciągu najbliższych 12 miesięcy" - dodano.

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 8 a 15 lutego na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1006 Polaków, którzy ukończyli 15 lat

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.