Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Jak aktywność Lidla i Biedronki przekłada się na ich popularność w internecie?

Sieci handlowe należą do najaktywniejszych reklamodawców w mediach tradycyjnych. Do liderów na rynku reklamowym należą najpopularniejsze sieci dyskontów spożywczych. Jak ta aktywność przekłada się na popularność marek w internecie? Czy równie prężnie działają one w sieci?

Jak aktywność Lidla i Biedronki przekłada się na ich popularność w internecie?
fot. materiały prasowe

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 18-06-2019, 10:18

- Rynek dyskontów spożywczych zdominowany jest przede wszystkim przez dwóch graczy, zarówno pod względem liczby sklepów, jak i natężenia komunikacji reklamowej. Lidl i Biedronka należą do najbardziej rozpoznawalnych marek i przez lata zdołały zbudować sobie silną pozycję wśród klientów z grup o różnej demografii czy statusie społecznym i materialnym - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Dariusz Balcer – CEO w MBridge – Marketing Experts.

- Pod względem liczby sklepów niekwestionowanym liderem pozostaje Biedronka, zbliżając się już do 3  tys. lokalizacji (aktualnie ok. 2850). Z kolei Lidl posiada ok. 650 sklepów, a na dalszych miejscach plasują się sieci Netto (ok. 370 sklepów) i Aldi (ok. 130 sklepów) - dodaje.

- Odwrotna sytuacja występuje na rynku reklamy. Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów (Raport IMM: Branża handlowa wydała w 2018 r. ponad 4,2 mld zł na reklamę) w 2018 roku Lidl wydał na reklamę w mediach tradycyjnych (telewizja, radio, prasa) najwięcej spośród wszystkich sieci handlowych. Z wydatkami cennikowymi na poziomie 615 mln zł był jednocześnie największym reklamodawcą w tych mediach w przekroju wszystkich branż. Według raportu IMM ponad połowę mniej (269 mln zł) przeznaczyła na reklamę sieć Biedronka - tłumaczy ekspert.

Podkreśla, że wynikająca z zasięgu sieci i aktywności reklamowej popularność marek przekłada się na działanie użytkowników internetu. - Pod tym względem jednak liderzy rynku „idą łeb w łeb”. Miesięczna liczba zapytań w wyszukiwarce Google.pl wynosi zarówno dla Biedronki jak i Lidla ok. 75 tys. dziennie. Kumuluje się to w ciągu miesiąca do ponad 2,2 mln. Daleko w tyle pozostają mniejsze sieci - informuje.

- Nie jedyną, ale zdecydowanie główną motywacją do poszukiwania i odwiedzin stron internetowych dyskontów jest chęć poznania aktualnej oferty dostępnej w bieżących promocjach. Przynajmniej w 1/3 wszystkich wyszukiwań internauci razem z marką sklepu dopisują frazę np. „gazetka”, „promocje”. Popularność tego typu zapytań wykorzystują strony internetowe agregujące materiały promocyjne różnych sklepów. W ten sposób pozycjonują się na takie zapytania, a nierzadko reklamują się w Google, dzięki czemu pojawiają się powyżej linków sieci handlowych, i w ten sposób mogą pozyskać nawet większy ruch niż strona internetowa dyskontu - wyjaśnia Dariusz Balcer.

więcej informacji:

Dariusz Balcer RSS ALERT    /    MBridge RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Janusz Kamiński 2019-06-19 09:47:11
    Ciekawe informacji! Dzięki!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.242.193.41
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.