REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Jak eksponować żywność ekologiczną w sklepach?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 11-04-2016, 11:38
Jak eksponować żywność ekologiczną w sklepach?
Tomasz Bogdanowicz, Account Director p.o. Managing Director, WALK Promotion

Żywność ekologiczna w ostatnich latach zyskała na popularności i coraz częściej pojawia się w polskich domach. Zmieniło się zarówno jej postrzeganie - z fanaberii zamożnych shopperów na produkty zawierające wysokiej wartości składniki odżywcze, jak i jej miejsce w procesie zakupowym – z trudno dostępnego segmentu na element codziennych decyzji zakupowych. Jest to między innymi efekt sposobu jej dystrybucji i ekspozycji w punktach sprzedaży - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Tomasz Bogdanowicz, Account Director p.o. Managing Director, WALK Promotion.

REKLAMA

Jeszcze kilka lat temu żywność ekologiczna była dostępna niemal wyłącznie w wyspecjalizowanych w jej sprzedaży sklepach, zlokalizowanych najczęściej w bogatych dzielnicach największych miast. Dbający o zdrowie, świadomy konsument musiał pokonać wiele barier, aby skorzystać z oferty bio produktów. Jedną z nich była również ich wysoka cena.

- Później ekologiczną żywność mogliśmy znaleźć w ofercie wielkopowierzchniowych sklepów, które nieśmiało - zazwyczaj gdzieś w kącie - umieszczały specjalną strefę z bio asortymentem. Zmniejszyło to dystans szerokiej grupy shopperów do tego rodzaju produktów podczas podejmowania codziennych decyzji zakupowych. Jednocześnie ekologiczny asortyment nadal był ekstrawaganckim i przede wszystkim świadomym wyborem. Ten etap można określić mianem przejściowego - twierdzi Tomasz Bogdanowicz.

Obecnie żywność ekologiczna jest eksponowana na sklepowych półkach obok „zwykłych” produktów, co bardzo często wpływa na nasze codzienne decyzje zakupowe w wielu kategoriach produktowych. Obok bananów, które zazwyczaj wybieraliśmy znajdziemy również te „bio”, wybierając jogurt nasze oko przyciąga ten ekologiczny, kupując jajka nie sposób pominąć tych z „wolnego wybiegu” itd. - Nawet dyskonty, które jeszcze kilka lat temu kojarzyły się nam przeważnie z niskimi cenami i gorszej jakości produktami, dziś mają w swojej ofercie szeroki wachlarz produktów ekologicznych. Co więcej, ten segment znajdziemy również w drogeriach Rossmann, które posiadają w swojej ofercie ekologiczne produkty spożywcze pod marką własną „enerBiO” - dodaje ekspert.

Można zatem powiedzieć, że teraz każdy shopper, zarówno ten mniej, jak i ten bardziej świadomy, podczas zakupów styka się z pojęciem żywności ekologicznej i często staje w obliczu trudnego wyboru: taniej czy zdrowiej?

W kontekście ekspozycji to poważne wyzwanie. Na rynku nie brakuje produktów, które swoją nazwą lub kolorystyką opakowania przypominają te ekologiczne.

- Niektórzy producenci nadużywają słowa „bio” licząc na brak wnikliwości shopperów lub używają sformułowania „zdrowa żywność”, którego stosowanie nie jest regulowane przepisami prawnymi. Jednocześnie oferują konsumentom niższe ceny w porównaniu z produktami ekologicznymi. Świadomy konsument jest wymagający – dla niego termin „bio” musi zostać uzasadniony np. opisem sposobu uprawy czy certyfikatami i właśnie na tej podstawie podejmuje decyzje zakupowe. Przed dokonaniem zakupu więcej uwagi poświęci na zapoznanie się z produktem - może np. przeczytać etykietę lub zapoznać się z informacjami dostępnymi on-line - mówi Tomasz Bogdanowicz.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 614) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH